- вже знаєте, що таке TOEFL і з чим його їдять;
- вимагаєте від друзів, щоб вони надалі спілкувалися з вами лише англійською;
- вже з нетерпінням чекаєте на той “судний день” складання тесту,
- просто людина, що знає there is always room for perfection
то welcome, до блогу, на якому щопонеділка матимете насичений, апетитний та головне, корисний коктейль з різних activities to improve your reading, listening, speaking, and writing skills.
Результати TOEFL є дійсними лише два роки, то ж цього року маю намір складати іспит знову!
Враховуючи, що задоволення це не з дешевих, цього разу я вирішила таки добряче підготувати до TOEFL всіх охочих, та і саму себе :)
Отож, let's do it!
Сьогодні з власного досвіду та з офіційних матеріалів, я ознайомлюю вас зі структурою тестування та особливостями оцінювання кожного блоку завдань.
TOEFL перевіряє ваше вміння використовувати англійську в academic environment... ну і десь там навколо нього: Reading, Listening, Speaking and Writing Skills. Звучить, як будь-який тест, проте має він і свої “родзинки”.
READING: ваше вміння читати чи то "сприймати прочитану інформацію"
По суті, частина Reading перевіряє ваше вміння розуміти академічні тексти університетського рівня: текст підручників чи наукових статей. Знання чи незнання предмету тут irrelevant — інформація, необхідна для відповіді на питання, наявна в уривку, що ви читаєте.
Залежно від завдання, від вас вимагатиметься:
- прочитати з метою отримання конкретної інформації — таке собі сканування тексту на ключові слова, цифри, дати тощо;
- розуміти головну ідею чи тему статті та лексику в конкретному контексті;
- пов'язувати викладені ідеї, знати, звідки ноги ростуть, що є причиною, а що — наслідком;
- розуміти структуру статті та її мету, вміння організувати прочитану інформацію в своїй голові.
Три формати питань в цій секції:
- чотири варіанти відповідей з однією правильною;
- чотири вибори але єдина можлива відповідь: ви маєте вставити запропоноване речення туди, де йому місце в статті;
- більше, ніж чотири варіанти відповідей, та більш ніж одна правильна.
LISTENING: слухати та почути англійську
Аудіювання — це звична річ! Проте варто пам'ятати, з якою метою ви слухаєте ту чи іншу інформацію: не слід намагатися запам'ятати все слово в слово. Залежно від завдання від вас вимагатиметься розуміти:
- головні моменти — необовязково розуміти все!!!
- ставлення мовця до сказаного та рівень його впевненості;
- функцію та мету висловлювання;
- звязок між думками: контраст чи порівняння, причина чи наслідок etc.
Види питань:
- multiple choice with one correct answer
- multiple choice with more than one correct answer
- поставити події за порядком подій чи за кроками процесу
- match a phrase or a picture with a category :)
SPEAKING: говорити англійською - висловлювати свою думку та точку зору
Що оцінюють:
вашу впевненість, інтонації та вимову. Кажучи про вимову, тут не мають на увазі акцент, а саме правильність вимови слів: транскрипцію, якщо хочете. Найголовніше: те, що ви кажете не має створювати проблем розуміння для слухача ні в плані логіки викладу, ні в плані вимови. То ж якщо “I wanna sheet on my bad” та “I wanna shit on my bad” звучить з ваших вуст однаково, то вам варто попрацювати над вашою вимовою!
Як оцінюють:
0 з 4 отримують за мовчання або базікання “не по темі”;
1 з 4 отримують за невпевненість, постійні проблеми з інтонаціями, наголосами та обмежений словниковий запас; повторення тих самих зв'язок і погану логіку викладу, ну і за незв'язність мовлення;
2 з 4 отримують за погану артикуляцію та нечіткість вимови, що змушує слухача напрягатися; обмежену граматику та стандартні фрази, помилкове та невпевнене вживання складнішої граматики, незавжди зв'язні думки;
3 з 4 отримують за неповністю розкриту думку, помилки в наголосах чи інтонаціях, що затруднюють прослуховування, але не викривлюють зміст висказаного; автоматичне та ефективне використання граматики та словникового запасу. Висловленя думки досить таки загальне, бракує деталей. Часом неясний зв'язок між висказаними думками.
4 з 4 отримують коли мова вільна, помилкові наголоси чи інтонації можуть бути присутні, проте зовсім не затруднюють розуміння. Вільне, впевнене та правильне використання граматичних конструкцій, можливі незначні помарки, проте вони зовсім не впливають на розуміння. Повне та логічне розкриття головної думки.
Типи завдань:
The Integrated Writing:
- test taker читає маленьку частинку якоїсь лекції (230 — 3000 слів, 3 хвилини), може робити нотатки, далі текст зникає
- прослуховування лекції на ту ж саму тему, подану з іншої точки зору (230 — 300 слів, 2 хвилини), проте вона також доповнює прочитану лекцію
- прозовою англійською test taker описує головні моменти прослуханого і пояснює зв'язок з прочитаним.
The Independent Writing (з власного досвіду та знань): test taker висловлює свою точку зору, пояснює її та підртимує прикладами, фактами. Останнє — найважливіше: простого викладу точки зору недостатньо, її треба захистити :)
Типові питання для ессе
- ствердження, яке вам пропонують підтримати чи спростувати, в будь-якому разі пояснити та захистити свою точку зору;
- дехто думає що Х, інші думають Y. До якої з цих двох точок схиляєтесь ви? Вкажіть причини і специфічні деталі.
Оцінюють writing за такими простими критеріями, як: повнота викладу, організація викладу, правильність використання граматики та словникового запасу.
Треба бути готовим до старенької клавіатури стандартної американської розкладки та до відсутності spell check.
Щотижня ви матимете змогу надрукувати невеличке ессе на запропоновану тему, відіслати його за адресою [email protected]
Це надасть вам змогу потренуватися виражати думки англійською мовою, а мені — розказати вам про типові помилки, яких можна уникнути в майбутньому!