Дехто стверджує, що немає нічого більш тривалого ніж ремонт. У моєму випадку конкурувати з цим стихійним лихом може лише пошук роботи, а відповідно і пригод, на одну всім відому частину тіла. Цю статтю пишу, ґрунтуючись на особистому досвіді та інформації, на котру натрапила у власних пошуках. Проте одразу прошу звернути увагу на те, що говоримо ми про створення резюме англійською – варіант, котрий підходить або для міжнародних компаній, або для пошуку стажування чи роботи за кордоном. Користуватись порадами, наведеними нижче, адаптуючи їх до російськомовного чи україномовного варіанту, не раджу, адже завжди є своя специфіка.
Актуально як ніколи! Якщо тобі довелося починати все спочатку – ось добірка коротких курсів англійської для влаштування на роботу від онлайн-маркету курсів Booyyа.
Тримай -30% з промокодом HIRED30 і проходь курси:
- LinkedIn Tutorial – 259 грн
- Business English: CV, Cover Letters and Job Interviews – 207 грн
- Elevator Pitch – 155 грн
- 100 прикметників англійською для роботи в офісі – 207 грн
- SMALL TALK в бізнес-середовищі – 207 грн
та іншіПрокачай силу, дух і англійську з Booyyа. Все буде Україна!
Для початку хотілося б розвіяти певні міфи, які ми так часто чуємо та котрі радше віддаляють нас від омріяної роботи, аніж допомагають її отримати:
- Створювати нове резюме мені не потрібно – у мене є “ідеальне резюме”, котре збереглось, ще з попередньої роботи, йому десь 2-3 роки, там треба лише деякі дати підправити.
- Чим довше резюме, чим більше в ньому різноманітних описів та “розумних фраз”, тим солідніше виглядає кандидат.
- Егегей креатив – потрібно виділитись з натовпу!
- Є речі, котрі при створенні резюме потрібно написати, бо так пишуть всі. Щось на кшталт result driven leader with strong time management skills, ability to drive the business and work under stress.
- “Створити резюме – легко! Взяв хороший взірець, переробив під себе, хвилин 30 витратив, і діло зроблене.”
- Заголовок треба писати лише латиною – Curriculum Vitae. Ось і +1 до загального враження.
На жаль чи на щастя, створення резюме – це копітка та досить тривала робота. В ідеальному світі його створюють під роботодавця чи принаймні посаду. Тому, якщо Ви просто подаєтесь на позицію у міжнародній компанії, одного взірця Вам вистачить, та якщо ж Ви намагаєтесь знайти стажування за кордоном і подаєте резюме в сотні компаній, тоді потрібно написати 10-15 варіантів, а може, і значно більше. Я вже чую несхвальні відгуки у власну сторону: "Резюме – це документ, який пишуть концентруючись на власному досвіді, зовсім не на роботодавцеві, Cover Letter – ось де потрібно ставити акценти, як Ви можете бути корисним для компанії". Так, воно то так, але з-поміж десятків Ваших навичок та обов’язків потрібно обрати саме ті, на котрі зверне увагу HR Manager чи Recruiter, тому при створенні резюме варто посидіти зайву годинку та подумати. Це не той варіант, коли потрібно все, як то кажуть, тулити докупи.
Більш детально про інші аспекти створення резюме читайте тут.
Résumé відрізняється від CV, це два кардинально різні документи. І хоч в Україні про це мало хто знає, за кордоном на назву все таки звернуть увагу.
CV | Résumé | |
Audience | Fellow academics in your field of study | A general audience of employers who hire for a wide variety of positions |
Goal | To present your full academic history — including teaching, research, awards, and service | To demonstrate that you have the skills and experience necessary to succeed within the position you are seeking |
Length | As long as necessary | One or two pages only |
Focus | Demonstrating your academic achievements and scholarly potential | Representing your experiences — job-related, extracurricular and volunteer, as well as the skills you've gained from these |
Essential Information | Lists of publications, presentations, teaching experiences, education, honors, and grants | Skills and experiences you have gained as related to the job you are seeking |
Отже, виділяють такі принципи, яких варто дотримуватись під час створення резюме:
Helpful Tips:
✔ Уважно читайте job description, щоб зрозуміти, які саме навички є ключовими для позиції;
✔ Пошукайте інформацію про компанію! Користуйтесь не лише офіційним сайтом, а й соціальними мережами, почитайте дописи співробітників. (Linkedin допоможе зрозуміти не лише хто працює в компанії, а й з ким доведеться зустрітись під час інтерв’ю);
✔ Поєднайте те, що необхідно компанії, з тим що вмієте Ви.
2. Self-Promotion
В першу чергу резюме, це можливість презентувати себе – подати власні навички та досвід у більш виграшному світлі. При створенні резюме не використовуйте займенник I, замість нього в роботу ідуть Action Vebrs.
For example:
I coordinated work of Sales and Marketing Department.
Coordinated work of Sales and Marketing Department
Abstracted |
Debated |
Implemented |
Processed |
Helpful Tips:
✔ Цифри говорять більше за слова. Якщо при створенні резюме є змога підкріпити свої звершення та досягнення кількісними показниками, то вперед;
✔ Якщо є можливість, вказуйте в резюме, як Ваш підхід до роботи якісно вплинув на компанію;
✔ Не варто вигадувати та перевищувати Ваш внесок у роботу компанії, адже професіонал це одразу побачить.
3. Visual Appeal
Резюме – це стандартизований документ, він має легко ти швидко читатись. Після створення резюме перегляньте очима готовий документ та надішліть його комусь на вичитку, адже наявність граматичних чи лексичних помилок кардинально знижують Ваші шанси.
Helpful Tips:
✔ Оберіть зручний формат;
✔ Мінімізуйте вживання абревіатур та скорочень;
✔ Підкреслюйте та виділяйте лише те, що важливо;
✔ Скоротіть Ваше резюме (в середньому резюме має бути на 1-2 сторінки).
У 2013 році LinkedIn проаналізувавши резюме 259 мільйонів своїх користувачів, опублікував список із 10 слів, котрими зловживають при написанні. При створенні резюме експерти не радять користуватись саме цими словами, замінюючи ці абстрактні поняття фактичними прикладами:
- Responsible
- Strategic
- Creative
- Effective
- Patient
- Expert
- Organizational
- Driven
- Innovative
- Analytical
Враховуючи усі поради, додаю шаблон для створення резюме, запропонований студентам School of Business Administration, University of Miami. (Завантажити шаблон)
А щоб правильно заповнити свій LinkedIn профіль грамотною англійською та зробити так, щоб профіль працював на вас – потрібно знати, які ключові слова використовувати в описі, яких помилок варто уникати, і як вичавити з цієї соціальної мережі максимум для своєї кар'єри. Все це є в короткому онлайн курсі з англійської мови від Booyya – LinkedIn Tutorial – https://bit.ly/39oHvjb
Отже, тепер ви знаєте, як скласти резюме, що зверне на себе увагу. А ось корисне відео, як поводитися на співбесіді, на яку вас обов’язково покличуть: