Інтерв'ю з Надією Дьячук про Кембрідж

Цього літа Надія Дьячук, одна з викладачів нашої школи англійської мови Грін Форест, мала можливість відвідати міжнародну конференцію для викладачів англійської мови, організовану компанією Pearson Longman Education Press. Ми попросили Надію розказати нам про цю конференцію.

Розкажи трохи про конференцію, хто її організовував і навіщо вона проводилася, чому присвячувалася?

Amazing Teachers, Amazing Minds – це щорічна конференція, яка проводиться Pearson Longman Education Press для викладачів англійської мови. Цього року вона проводилася вже вшосте. Також кожного року проходить така сама конференція, але в окремих країнах.  Основною тематикою таких зустрічей є обмін досвідом у викладанні англійської мови між викладачами різних країн. Цього року у конференції приймало участь 39 викладачів із 34 країн світу.

Можеш згадати якісь країни?

Так, були викладачі із Бразилії, Іспанії, Румунії, Китаю, Тайваню, Кореї, США, Еквадору, Аргентини, Сербії, Німеччини, Туреччини, Франції, Бельгії, Мексики, Греції … можу продовжувати ще :)  

Чому обрали саме школу англійської мови ГФ і тебе для презентації України?

Школу англійської мови ГФ обрали тому, що в Україні наша школа англійської мови є найбільшим клієнтом (якщо так можна сказати) Pearson Longman.  А мене обрали, тому що у Каті Цимбалюк було заплановане весілля на ті самі дні :) . А якщо серйозно, то вимогою Pearson було, щоб людина, яка представляє країну, мала досвід роботи викладачем та працювала у методичному відділі, тобто підбирала та стажувала молодих викладачів. А це є моїми обов’язками в школі англійської мови ГФ (як і Каті Цимбалюк, але ти ж сама розумієш, весілля все ж таки!).

І чому ж все таки присвячена ця подія?

Під час конференції викладачі мають можливість ознайомитись з процесом створення різноманітних підручників та висловити деяку критику щодо підпору матеріалів до підручників.

Покритикувати? Це цікаво, що саме ти маєш на увазі? Кого ти критикувала?

Справа в тому, що компанія Pearson Longman Education Press друкує книжки не тільки для вивчення англійської мови, але й з математики, фізики, хімії та інших дисциплін. З ними працюють багато викладачів та шкіл у різних країнах світу. Вони допомагають порадами щодо підбору матеріалів та завдань до книжок, а також випробують на своїх студентах нові підручники. Іншими словами, радять авторам підручників та маркетологам компанії, як вдосконалити свою продукцію, щоб краще її продавати :) . І ось ми, наприклад, розмовляли із представниками Pearson Longman, які займаються підготовкою аудіо та відео матеріалів до підручників Cutting Edge, Success, Market  Leader, Language Leader та багатьох інших. Багато хто попросив вдосконалити деякі записи. Було цікаво, якщо чесно. Бо можна було почути різні побажання щодо покращення інформації в підручниках. Деякі побажання не відповідали потребам нашої школи англійської мови, тому що висловлювалися викладачами вищих навчальних закладів, де на заняттях англійської присутні 80-100 студентів (як, наприклад, в Бразилії чи Китаї), а ось деякі пропозиції безпосередньо стосувалися ГФ, як то, наприклад, створення аудіо записів до словників чи відео ресурсів для підручників.

Не страшно було летіти у таку поважну компанію? Як ти готувалася до цього?

Страшно? Ні. Цікаво! Дуже цікаво.
По-перше, я ще ніколи до цього не була в Англії. А по-друге, – Кембридж! Це ж місце, де навчалися Чарльз Дарвін, Вільям Харві, Рейчел Вайз та Саша Барон Коен, більше відомий як Алі Джи.  
Щодо підготовки, то в мене було дуже конкретне завдання – презентація про те, як я мотивую студентів до навчання та викладачів до викладання. Саме те, що я обожнюю робити – викладати, і роблю це протягом вже 6,5 років, якщо я не помиляюсь. Тема дуже загальна, на цю тему можна робити презентацію протягом місяця з перервами лише на обід та сон. Тому я підбирала матеріали, розмовляла з різними викладачами ГФ (я ж не тільки себе представляла, а всю школу англійської мови ГФ). Вийшло досить багато інфо, тому вже у Кембриджі мені ще раз довелося скорочувати презентацію.  

Як справилася з завданням порівнюючи з представниками інших країн?

Так, якщо сама себе не похвалиш, ніхто того не зробить! Але можу тобі сказати із чистим сумлінням, що мою презентацію похвалив Джеремі Хармер, методист та викладач, автор багатьох підручників та книжок з методики викладання. І, мені здається, той факт, що я слухала інші презентації на цю тему і не почула майже нічого про викладання, чого не знала раніше, свідчить про те, що викладачі школи англійської мови ГФ – на вищому рівні, що вони користуються тими ж самими ресурсами у підготовці до занять, якими користуються у Сполучених Штатах та Канаді.   

Але все ж таки, чи можеш поділитися новими методиками викладання, про які почула на конференції?

Знаєш, методиками викладання, напевно ні. Деякими завданнями – може. Як то наприклад «Running Dictation» чи «Association Game» (тільки цих двох ігор я раніше не знала ) :) . Все це я розповідала у своєму тренінгу для викладачів. А ось щодо відношення до покращення роботи викладачів – дізналася багато всього. Нам показували новітні технології (інтерактивні дошки, проектори, Інтернет програми), які допомагають викладачам. Можу із гордістю сказати, що в школі англійської мови ГФ вже є деякі з цих новітніх технологій!

Я знаю, тобі випало зустрітися з генеральним директором компанії Лонгман. Ну і як він тобі?

Прикольний дядька (збережена авторська орфографія). Відкритий, веселий.  Чесно кажучи, всі тренери, кого я побачила під час конференції, є дуже цікавими.  Наприклад, Джодж Пікерінг (він не працює на Longman) проводить тренінги особистісного росту у різних країнах; Джеремі Хармер, як я вже говорила, проводить багато лекцій, конференцій щодо викладання, сам є практикуючим викладачем, автором книжок. (Ну, передивись свої записи вище) :)

Як проводила вільний час? Це я на паби натякаю :)

Вільного часу майже не було.  Якщо і був, то тільки ввечері.  (Це я теж на паби натякаю) :) . Були в пабах, обов’язково.  В перший же день, після 3-годинного перельоту та 4-годинного тренінгу багато хто з групи вирішив піти на розвідку.  Зупинилися у першому ж пабі (пізніше з’ясувалося, що це найстаріший паб в Кембриджі).

Ну і як?

Смачне пиво… :)

Що дала тобі поїздка як викладачеві та як частині команди ГФ?

Багато!  Я зрозуміла, що ми на правильному шляху у викладанні. Побачила, як інші школи справляються з такими ж труднощами, які інколи з’являються в нашій школі.  Дізналася, чому саме книжки Longman є такими популярними, і тепер можу ще пояснити викладачам ГФ.   Отримала, як я вважаю, найкращі знання про свою професію, тому що мала можливість порівняти і перейняти деякий досвід!  Маю електронні адреси деяких працівників Longman :), можу ставити їм питання і отримувати відповіді з перших вуст. Розумієш?

Може хотіла б ще раз поїхати?

Так, звісно!  Але не думаю, що зможу ще раз потрапити саме на цю конференцію.  В принципі, ніщо не заважає школі англійської мови ГФ започаткувати традицію таких конференцій, хоча б для шкіл Києва.  В нас є філії у Дніпропетровську та Львові, можемо влаштовувати поки що, щось на кшталт таких обмінів досвідом і на рівні цих міст.  Як ти знаєш, минулого семестру ми запрошували викладачів школі англійської мови Грін Форест зі Львову провести тренінги для викладачів Києва.  Будемо продовжувати в тому дусі!  Не знаю, а ти що скажеш?

Скажу, що ти права на всі 100% :) Сама ж знаєш, що всі викладачі із задоволення відвідують тренінги, це ж не тільки можливість дізнатися щось нове, але й емоційний обмін: ти робиш презентації, слухаєш презентації і розумієш, що ти не один насолоджуєшся викладанням, що таких як ти багато, і вони радо допоможуть в будь-якій ситуації. Ось як і ти, Надю. Дуже дякую тобі за відповіді і сподіваюся, що це тільки перша з багатьох наших розмов про такі конференції та тренінги :)

Contact us
Пн.-Пт.: 9:00-20:30
Сб.-Нд.: 10:00-15:00
Дистанційний курс
 М. ПЛОЩА УКРАЇНСЬКИХ ГЕРОЇВ,
вул. Гетьмана Павла Скоропадського, 9а, 3 пов.
Офіс тимчасово не працює.