There’s always ways of motivating yourself to higher levels.
Write about it, dream about it. But after that, turn it into action. Don’t just dream.
Dan Gable
Купую якось взуття собі в магазині і чую від продавчині:
- Так у вас нога нестандартного розміру!
- Як то?! – каже дівчина. – Нога, як нога!
- Нуу..почала несміливо консультантка магазину, подумавши, що зараз їй влетить, - всі люди різні і в деяких ліва чи права нога можуть бути на піврозміру меншими чи більшими, це нормально… давайте я вам ліпше пару іншого розміру принесу..
От тобі й стандартизована система у світі! А що, як не існувало б ніяких норм і загальноприйнятих стандартів? Що, як ми робили б все ”на око”? Звучить малоймовірно, але
стандарти існують навіть в англійській мові, оскільки з їх допомогою ми можемо визначити на скільки прогресуємо у вивченні мови! То які ж ці стандарти? Про це і піде мова далі.
Найпоширенішими на теренах країн Європейського Союзу в т.ч. і у нас, є так звані Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти або ж Common European Framework for Languages (CERF or CEF), які передбачають поділ знавців англійської мови на 3 базові рівні: A (Basic User), B (Independent User) та C (Proficient User). Така система включає в себе поділ на підрівні:
В такому поділі навчання відбувається за градацією:
A1 (Breakthrough) – абсолютно нова мова для людини;
A2 (Waystage) – базовий рівень володіння іноземною мовою;
B1 (Threshold) – так званий ”пороговий” рівень володіння мовою;
B2 (Vantage) – рівень незалежного користувача;
C1 (Effective Operational Proficiency) – рівень професійного володіння мовою;
C2 (Mastery) – рівень ”Бог” =))
Саме ці позначки (А1-С2) можна зустріти на книгах, присвячених вивченню англійської мови. Це значить, що людина на своєму рівні повинна відповідати таким загальноприйнятим вимогам:
BASIC USER |
A1 |
Can understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Can introduce him/ herself and others and can ask and answer questions about personal de- tails such as where he/ she lives, people he/she knows and things he/she has. Can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared to help |
|
A2 |
Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local geography, employment). Can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and routine matters. Can describe in simple terms aspects of his/her background, immediate environment and matters in areas of imme-diate need. |
||
INDEPENDENT USER |
B1 |
Can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. Can deal with most situations likely to arise whilst travelling in an area where the language is spoken. Can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. Can describe experiences and events, dreams, hopes & ambitions and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. |
|
B2 |
Can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discus- sions in his/ her field of specialization. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a view point on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. |
||
PROFICIENT |
С1 |
Can understand a wide range of demanding, longer texts, and recognize implicit meaning. Can express him/ herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions. Can use language flexibility and effectively for social, academic and professional purposes. Can produce clear, well-structured, detailed text on complex subjects, showing controlled use of organizational patterns, connectors and cohesive devices. |
|
С2 |
Can understand with ease virtually everything heard or read. Can summarize information from different spoken and written sources, reconstructing arguments and accounts in a coherent presentation. Can express him/ her- self spontaneously, very fluently and precisely, differentiating finer shades of meaning even in more complex situations. |
Звісно, навички можуть бути різноманітними: можна мати хороші speaking skills (способи покращення яких ми обговорювали тут минулого разу), але при цьому страждати від нестачі словникового запасу чи правильного використання граматичних конструкцій. На це є дещо видозмінена система рівнів, яка включає в себе проміжні моменти, де спостерігається більш-менш плавний перехід між рівнями:
На основі класифікації CERF (CEF) базується переважна більшість інших поділів на рівні в англійській мові. Так, зокрема, виділяють:
- Beginner (Starter);
- Elementary (А1/2);
- Pre-Intermeadiate (А2);
- Low Intermediate (B1);
- Intermediate (B1);
- Upper-Intermediate(B2);
- Pre-Advanced (C1);
- Advanced (C2);
- Very Advanced (C2).
Загальновизнана класифікація є доволі корисною і для визначення можливого результату міжнародного іспиту, який ви можете здавати:
Level |
European Framework |
Cambridge Exam Level |
TOEIC |
Cambridge Business level |
IELTS [aprox] |
|
|
|
|
|
9.0 |
Proficiency |
C2 |
СРЕ |
947-990 |
|
8.0 |
Advanced |
C1 |
CAE |
880-873 |
BEC Higher |
7.0 |
Upper-intermediate |
B2 |
FCE |
756-879 |
BEC Vantage |
6.0 |
Intermediate |
B1 |
PET |
550-755 |
BEC Preliminary |
5.0 |
Pre-intermediate |
|||||
Elementary |
A2 |
KET |
10-549 |
|
4.0 |
Beginner |
A1 |
|
3.0 |
А яка ж тоді система рівнів в Green Forest? – запитаєте ви, і я можу заспокоїти – вона теж базується на системі CERF (CEF) і має такий вигляд:
- Elementary: A1 – A2
- Pre-Intermediate: A2 – B1
- Intermediate: B1 – B1+
- Upper-Intermediate: B1+ – B2
- Advanced: B2 – C1
Детальніше про рівні знання англійської мови та про те, як визначитисвій рівень, дивіться у нашому відео:
Як видно з таблиць, в Green Forest наразі немає рівня Beginner чи Starter, оскільки вони включені до Elementary, але з осені такі групи будуть відкриватися! А Proficiency level (тобто групи 7 рівня) набираються за бажанням студентів.
За даним поділом знання англійської мови в Green Forest відповідають наступним вимогам CERF та GSE (Global Scale of English) щодо listening, speaking, reading and writing skills:
Для того, щоб визначити свій рівень володіння англійською мовою, можна скористатися різноманітними ресурсами Інтернету, які за попередньою реєстрацією або без неї надають можливість пройти тест онлайн. Наприклад, ви можете просто зараз пройти безкоштовний онлайн тест на визначення рівня знаннь англійської мови на сайті Green Forest тут - https://bit.ly/3xKuBaf. Перелік інших тестів, які пропонують оцінити ваш словниковий запас, навики використання граматики, письма і т.п. ви можете знайти у нашій статті: Test yourself.
Однак дані тести оцінюють, як правило, одну складову ваших Skills. Так, за тестом на Listening and Speаking Skills ви можете бути Upper-Intermediate, але протестувавшись на Grammar – Pre-Intermediate. Тому, приходьте до нас в офіси, де милі дівчатка - адміністратори точно визначать ваш рівень, провівши комплексне тестування!