Speaking, Vocabulary. 19.10.2015

Співбесіда англійською: ТОП - 11 найпопулярніших запитань та відповідей

Автор: Марина Кірічай

Часто кандидати відчувають неабияке хвилювання перед інтерв’ю, а особливо англійською мовою) і вдаються до усіляких заходів з втамування страху: пошук в інтернеті розповсюджених відповідей на можливі запитання, заспокоєння лікарськими засобами, молитви тощо. Проте впевненість у власних силах, чітке розуміння особистих цілей (навіщо мені ця робота, що я хочу від неї отримати?), відповідний зовнішній вигляд і дотримання зумовленого часу зустрічі, володіння інформацією про діяльність компанії і вимоги, власне, до самої вакансії допоможуть відчути себе на гідному рівні.


Давайте розглянемо 11 найбільш розповсюджених питань на співбесідах, а також варіанти можливих відповідей до них:

1. Tell me about yourself.

  • I’m really energetic, and a great communicator. Working in sales for two years helped me to build confidence and taught me the importance of customer loyalty.
  • I am punctual, dependable and can be counted upon to finish what I start.
  • I understand my customers’ needs.
  • I consider myself hardworking / reliable / dependable / helpful / outgoing / organised / honest/ cooperative.

Відповідаючи на дане запитання, варто відразу підкреслити свої сильні сторони і безперечні переваги на фоні інших кандидатів (особливі досягнення в Вашій професійній галузі, успішний досвід роботи). Уникайте сухого викладення біографічних даних; говоріть впевнено і по суті про свою кваліфікацію, досвід, зацікавленість і відповідальність.

2. Why did you leave your previous job?

  • I’ve learned a lot from my current role, but now I’m looking for a new challenge, to broaden my horizons and to gain a new skill-set – all of which I see the potential for in this job.
  • I’m looking forward to better opportunity to grow in job wise and financial wise. I want to learn more things, where am working.
  • I’m looking for a job where I can grow with the company.
  • I’m looking for a job that suits my qualifications.
  • I was laid off / made redundant, because the company relocated / downsized / needed to cut costs. 

Негативним маячком для HR спеціаліста стане розповідь про те, що «керівник – псих, дурень, нічого не розуміє, ще й звільнив мене; колеги постійно сваряться» і т.д. Зазначте, що Ви звільнились через те, що хотіли більш складної роботи, високу зарплату і можливість реалізувати свої таланти і амбіції. 

 

3. What are you currently doing?

  • My work is important to me, so instead of rushing to accept the first thing that comes my way, I’m taking my time and being selective to make sure my next role is the right one.
  • I am working on several freelance projects, while actively job seeking.
  • I’m spending time being a stay-at-home mom and volunteering at my daughter's school.
  • I’m taking some continuing education classes and seminars.

Відповідаючи на дане запитання, зазначте, що поряд з активним пошуком роботи, у Вас усе одно достатньо справ: це може бути відвідування різноманітних курсів з підвищення кваліфікації, здобуття нової освіти, ремонт, дальні поїздки, подорожі тощо.

 

4. What do you find most rewarding about being in sales (marketing, HR and so on)?

  • I really enjoy making contacts, and spending time talking with people. The most rewarding part of being in sales, for me, is the time spent with customers, helping them make the right decision about a product.
  • I’m a people person. I was always happiest – and most satisfied – when I was interacting with customers, making sure I was able to meet their needs and giving them the best possible customer experience.
  • I'd like to stay in a field related to training no matter what happens. I was too interested in business to work at a university, but I believe that teaching is somehow in my blood. I've been good at sales because I took the time to educate my clients. Now I look forward to training the new hires.

Вмістіть в свою відповідь якомога більше інформації. HR спеціаліста цікавить Ваша здатність знаходити спільну мову в колективі, велика зацікавленість працювати саме на цій посаді, Ваша мотивація. Зробіть наголос на тому, що Вам дуже подобається те, чим Ви займаєтесь чи збираєтесь займатись; залиште позитивний відгук про попереднє місце роботи.

5. What are your strengths/weaknesses?
Strength: 

  • I believe my strongest trait is my attention to detail. This trait has helped me tremendously in this field of work.
  • I've always been a great team player. I'm good at keeping a team together and producing quality work in a team environment.
  • I'm an adaptable person. I work for three different managers, they have very different management styles and expectations of me. I am able to adjust my approach to meet each of their needs.

Перевага буде на Вашій стороні, якщо замість «не хочу себе хвалити, хай хтось з мого оточення скаже про мене тощо», Ви відразу підкреслите якості, котрі ціняться на даній посаді в компанії. Тобто згадайте про свій професіоналізм, надійність, бажання досягти потрібного компанії результату.

Weaknesses: 

  • I’ve never been very comfortable with public speaking – which as you know, can be a hindrance in the workplace. Realizing this was a problem, I asked my previous employer if I could enroll in a speech workshop. He said “yes.” I took the class, and was able to overcome my lifelong fear. Since then, I’ve given lots of presentations to audiences of over a 100 high level executives – I still don’t love it, but no one else can tell!
  • I have had trouble in the past with planning and prioritization. However, I'm now taking steps to correct this. I just started using a pocket planner.
  • I might need to learn to be more flexible when things are not going according to plan. This is something I’m working on at the moment.
  • I’m a perfectionist and I may be too hard on myself or my co-workers sometimes.

«Oй, я такий\така досконала, що просто й не знаю, якій мінуси назвати..». Також не варто наполегливо переконувати HR менеджера, що Ви багато чого не знаєте, не вмієте і таке інше. Зазначте пару своїх недоліків, але дещо завуалюйте їх: бажаючи виконати все вчасно і якісно, я можу відразу братись за декілька справ, але я працюю над цим; занадто критично ставлюсь до себе та інших.  

 

6. Tell me about a difficult situation you have faced?

  • In my last job I sometimes had to find answers to IT questions. I would often go on the Internet and look for blogs on the topic I needed to learn about. I enjoy learning new things, so research is actually one of my hobbies.
  • I have faced a number of difficult situations, but the one that comes to mind now is.. (describe the situation). I was able to deal with it by assessing the situation, determining the possible different approaches and deciding on the most effective one. I had to remain unemotional and objective and focused on a solution.

В даному питанні йдеться про складнощі в професійному житті, аж ніяк не в особистому…Насправді, HR менеджер воліє знати, яким чином Ви «піднімаєтесь» після поразок і як далі себе поводите, а також, що насправді Ви вважаєте невдачами.

 

7. Where do you see yourself in 3-5 years from now?

  • Although it is hard to predict the future, I sincerely believe that I will become a very good financial consultant. I believe that my abilities will allow me to excel to the point that I can seek other opportunities as a portfolio manager (the next step) and possibly even higher.
  • In five years I see myself as a valued employee of a company. I want to be an expert at my position and start training to be a manager.
  • My goal is to become a lead in five years. Although not everyone gets promoted to this level, I believe I can achieve this goal through hard work.

    
«Звідки я знаю, життя таке не передбачене чи не плануй, дураче…. і т.д.». Подібними відповідями Ви лише зможете продемонструвати свою пасивність і безініціативність, та безперспективний спосіб життя. Краще поділіться своїми цілями в кар’єрі, планами стосовно професійного росту, тим самим показавши, що жадаєте успіху і докладаєте зусиль для його досягнення. 

8. Why should we hire you?

  • I am a fast learner, I had to learn a totally new operating system in my last job and I was up and running within a couple of weeks.
  • You require someone who can perform a wide range of administrative duties. I have a track record of carrying out these different tasks efficiently and successfully.
  • I have the right combination of skills and experience for this job. I also bring the additional quality of strong analytical and problem solving ability as shown by my introduction of a more efficient work flow system at ABC Company.

Продемонструйте свій талант переконання. У Вас є всі необхідні навички, знання і досвід, щоб бути для компанії ефективною і потрібною знахідкою – не будьте сором’язливими. 

 

9. Do you have any questions?

  • Do you have any examples of projects that I would be working on if I were to be offered the job?
  • What is the typical day for this position (job)?
  • Does the company offer in-house training to staff? 
  • Who would I report to? Who would I be working closely with?
  • Are there any benefits your company offers its employees?
  • When will I get an answer? How soon can I start?

Звісно, є! Ніколи не кажіть, що Вам повністю все зрозуміло. Проте запитайте чому звільнився попередній працівник з даної вакансії; якою має бути людина, новий працівник, щоб стати частиною команди; як виглядатиме Ваш типовий робочий день в компанії. З’ясовуйте всі можливі незрозумілі деталі з даної зустрічі, не мовчіть!

 

10. What are your salary expectations?

  • I’m more interested in the role itself than the pay.
  • I am currently earning $..., I would obviously like to better that figure but my main interest is the actual position.
  • I am interested in finding a job that is a good fit for me. I'm sure whatever salary you're paying is consistent with the rest of the market.

Хибним кроком стане власне переоцінка чи, навпаки, недооцінка. Варто заздалегідь дізнатись про заробітну плату для подібної вакансії на ринку праці і вказати дещо вищу суму від тої, на котру Ви готові погодитись. Також можна зазначити суму від і до, на котру Ви готові погодитись, в залежності від додаткових пільг від компанії тощо. 

 

11. Are you married? (questions about children and so on).

  • I'd prefer to stay on track with job-related issues rather than personal ones.
  • Yes I am. My work is very important to me, though, so I make sure nothing interferes with my giving 100% to my job. I can travel and work weekends when necessary.
  • I do intend to have children, but not for several years, and when I do, my leave would be very short.

Вам не доведеться відкривати таємниці, навпаки, однією з причин, чому HR менеджер задає подібне питання, являється Ваша здатність відстояти свою приватну територію, яким чином Ви зможете уникнути обговорення небажаних тем.  


Додатково до стандартних запитань, Вас можуть попросити пройти оцінювання Ваших здібностей і знань, скласти IQ тести та ін. Втім, розраховуйте на те, можливо, Вам доведеться здивовано шукати відповіді на такі запитання, як: хто Ви за знаком зодіаку?  Щоб Ви змінили в цій кімнаті? З якою твариною Ви себе асоціюєте і т.д.


Відповідаючи впевнено і влучно, не забудьте, що наразі під пильним наглядом знаходяться Ваші жести і міміка, а також тембр і тон голосу.
Не дивина, що майже кожна людина має свій власний досвід проходження співбесіди. А якою історією могли поділитися б Ви? 

Вам также может понравиться:
Writing
5 безкоштовних зимових онлайн курсів з англійської мови для рівнів від Elementary до Advanced
Для всіх тих, хто не зміг обрати для себе онлайн курс у жовтні, а також для тих, хто нещодавно став читачем нашого сайту – мій список свіжих пропозицій від світових університетів та інших освітніх ресурсів. Що вони пропонують? Цікаві та досить інтенсивні лекції, відео, аудіо та різноманітні завдання…
Speaking
7 more board games to improve your English for all levels
З моменту написання попередньої статті минув рік. І за цей час на моїх полицях з’явилося ще більше коробочок з яскравими картками та кубиками. А ще разом із колегою я почала проводити Board games Club для студентів Green Forest. А отже я знаю про настільні ігри ще більше і готова розповісти,…
Speaking
Слова-паразити в англійській мові: вживати чи позбутися?
Відомо, що слово – це сила, воно може змінити світ та вилікувати душу. Влучні промови лідерів допомагали їм викликати довіру у публіки, повести за собою націю, поширити нову ідею та надихнути ціле покоління на подвиги.  Та чи були би промови такими могутніми, якби мовці не були вправними…
Интенсивный курс
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Бассейная, 7-В (5 этаж).
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 214-64-03,
(044) 254-62-86.
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Бассейная, 7-В (4 этаж).
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 030-43-53,
(044) 383-95-05.
 М. ЛЕВОБЕРЕЖНАЯ,
ул. Луначарского, 4, оф. 32 (8 этаж), ТОЦ «Комод».
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 166-68-65,
(044) 383-72-62.
Стандартный курс
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Бассейная, 7-В (4 этаж).
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 030-43-53,
(044) 383-95-05.
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Рогнединская, 4а
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 9:00 - 18:00
(093) 214-36-35
 М. КОНТРАКТОВАЯ ПЛОЩАДЬ,
ул. Сковороды, 7.
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 10:00 - 15:00
(095) 631-35-53,
(044) 233-10-06.
 М. УНИВЕРСИТЕТ,
ул. Назаровская, 19 (ул. Ветрова, 19)
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 9:00 - 17:00
(098) 469-06-30,
(094) 853-37-74
 М. ЛЕВОБЕРЕЖНАЯ,
ул. Луначарского, 4, оф. 32 (8 этаж), ТОЦ «Комод».
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 166-68-65,
(044) 383-72-62.
 М. ПОЗНЯКИ,
ул. Гришка, 6а.
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(063) 247-04-75,
(044) 247-04-75.