About English Language. 01.03.2012

Міфи щодо вивчення англійської мови

З давніх давен люди вигадували якісь історії, породжували чутки у тих випадках, коли не могли чогось збагнути чи пояснити. Таким чином, з’явилося чимало міфів щодо вивчення іноземних мов. Всі вони базуються на якихось здогадках чи плітках, тому якщо ви будете до них прислухатися, вивчити англійську мову вам стане набагато важче. 


Міф перший. Я вивчу мову тільки тоді, коли поїду закордон.
Існує така думка, що мову можна вивчити тільки тоді, коли ви з головою поринаєте у мовне середовище. Таким чином ви, мов ті діти, які щойно з’явились на світ, починаєте сприймати і відтворювати мову самостійно. Однак, згадайте, як важко дітям навчитись розмовляти. Спочатку вони тільки прислухаються до розмов оточуючих, далі через рік, або й два, вони починають вимовляти найпростіші слова, роблячи величезну кількість помилок. Поступово вони намагаються зрозуміти смисл слів і фраз, а граматику вивчають на інтуїтивному рівні. Ось таким є природній процес вивчення мови з «нуля». Якщо у Вас є час так довго чекати, то будь ласка, відправляйтесь закордон. Але у світі, де все настільки швидкоплинне, ніяк не обійтись без правильного якісного підходу до вивчення іноземної мови. Таким чином були створені технології викладання, які якісно поєднують у собі як процес природного освоєння мови, так і методи презентації нового матеріалу і практичного застосування у вправах і різноманітних завданнях. Правильно спланований курс навчання завжди повинен йти від простого до складного, від знайомого до невідомого.

Міф другий. Мову можна вивчити раз і назавжди.
Чимало людей вважають, що вивчити мову можна так само, як і ходити: одного разу пізнавши принцип чергування лівої-правої ноги і утримання рівноваги, ви вже ніколи про це не забудете. Однак, це дуже велика омана. Іноземна мова, як ніщо інше, забувається умить після того, як ви перестаєте її вивчати чи повторювати. Науковці довели, що процес запам’ятовування проходить через побудову нейронних зв’язків у мозку. Дехто може похизуватись, що запам’ятовує все з першого разу і часто таке буває насправді, оскільки існує таке поняття як «короткочасна пам'ять», коли ви швидко все вловлюєте, але настільки швидко все забуваєте, якщо не використовуєте нову інформацію в подальшому. Для того, щоб слова ввійшли до вашого активного вжитку, їх потрібно повторити дуже багато разів, і немає різниці як ви будете це робити: чи то проговорювати про себе/вголос, слухати або ж читати. Існує таке припущення, що за заняття студент може запам’ятати від 9 до 11 нових слів, тому не втрачайте свій шанс вивчити якомога більше, прикладаючи натомість не так багато зусиль, адже пару раз повторити набагато легше, ніж переучувати все знову.

Міф третій. Мені не дано вивчити іноземну мову.
Багато хто із студентів, коли починають вивчати англійську мову, зустрічаються із низкою труднощів, що може породити хибну думку того, що їм просто «не дано» її вивчити. Однак, ніхто не казав, що вчитися завжди легко! Звісно, ми всі різні. Комусь мови даються легше, комусь складніше, але заговорити мовою «заморською» може КОЖЕН.

Більш того мушу зазначити, що не існує жодних вікових чи гендерних обмежень. Звісно, старшим людям, у зв’язку із великою завантаженістю, побутовими проблемами тощо, важче сприймати нову інформацію, однак це зовсім не заважає отримувати задоволення від пізнання чогось нового і тих можливостей, котрі відкриваються перед вами. Дуже важливо на початковому етапі не втратити мотивацію, оскільки вона є найважливішим фактором і рушійною силою в усьому. Не шукайте собі виправдань, не жалійтесь на нестачу можливостей чи часу, не падайте духом при першій невдачі. Це все тимчасово! Не дивіться на процес вивчення мови як каторгу, яку потрібно пережити. Сприймайте все із посмішкою, будьте відкритими для всього нового, не обмежуйтесь досягнутим. Якщо до вас починаються підкрадатися сумніви у своїх силах, одразу згадайте для чого ви почали вивчати мову, що ви можете отримати від знань, яких успіхів досягнути.

Міф четвертий. Потрібно розмовляти англійською ідеально, або ж не розмовляти взагалі.
Базуючись на своєму досвіді, студентів можна умовно поділити на тих, хто має середні або високі знання, однак вважає себе не досить гарним знавцем і соромиться спілкуватися іноземною мовою, і тих, хто має лише загальне уявлення про мову, однак заручаючись підтримкою рук і ніг та парою десятків слів, сміливо вступає в розмову англійською мовою. Тут варто згадати про так званий «мовний бар’єр», який є виключно психологічним фактором і ніяким чином не залежить від ваших знань. Тому іноземною мовою не тільки можна, але й потрібно розмовляти за будь-яких умов. Не переживайте, що спочатку у вас буде не виходити все ідеально. Не бійтесь робити помилки, адже саме на них ми і вчимось. Не соромтесь свого «українського» акценту, адже багатьом іноземцям він навіть до вподоби, адже це ваша ізюминка, ваш шарм. =)

Міф п’ятий. Якісно вивчити мову можна тільки індивідуально з репетитором.
Заняття один-на-один з викладачем завжди славилися ефективністю, єдиним мінусом була лише висока ціна, в порівнянні з груповими уроками.

Даний стереотип склався ще років 20-30 тому, коли диво-репетитори з університетів «підтягували» на формат іспиту. Робота в такому режимі зазвичай вінчалася вступом в бажаний вуз. В наш час ситуація дуже змінилась. Екзамени, інтерв’ю, співбесіди стали більш широкого формату і тому потребують комплексного підходу. Зараз широкого використання набула комунікативна методика, за якої мета вчителя є як можна менше говорити і пояснювати, і якомога більше давати можливість говорити самим студентам. «Як можна говорити і пояснювати, якщо ми ще цього не проходили?», - запитаєте ви. В цьому й полягає унікальність і ефективність методики, коли викладач тільки змальовує ситуацію, показує картинки, дає текст, а потім запрошує всіх поміркувати в групі, в парах і т.д. Всі завдання спрямовані на колективну розмовну роботу. Помилки теж спочатку пробують виправити студенти. Викладач виконує більше роль помічника, судді, і лише в складних випадках пояснює. Групові заняття дають величезну можливість для різноманітних рольових, настільних ігор, вікторин, проектів, тощо. Приватний репетитор може дати вам хорошу теоретичну основу, однак живого спілкування з різними людьми вам не замінить ніхто. Також варто відмітити, що у групі вам завжди є за ким тягнутись, на когось рівнятись, тому тут присутній дух суперництва, що є першим рушієм прогресу.

Таких міфів і упереджень можна привести безліч, однак пам’ятаймо, що ми живемо у XXI столітті, так давайте ж разом зруйнуємо найбезглуздіші вигадки, котрі заважають нам займатися улюбленою справою – вивчати англійську мову! =))

Вам також може сподобатися:
Vocabulary
Особливості англійської мови у Канаді
Що ви знаєте про англійську мову в Канаді? Звісно, це одна з офіційних мов цієї країни. Але ж які її особливості та чим вона відрізняється від британського, американського, ірландського або будь-якого іншого варіанту? Пропоную вам розібратися у цьому питанні за допомогою статті. Тут я вам розповім про…
About English Language
Особливості англійської мови в Ірландії
Ірландська англійська мова – це мовний коктейль, який виник у результаті багатовікового співіснування двох культур. Чому ж вона така особлива? Щоб розгадати цю мовну загадку, зазирнемо в історичний контекст. З Акту об'єднання 1 січня 1801 року до 6 грудня 1922 року острів Ірландія був частиною…
About English Language
Відео: Teachers Talk - Чи реально вивчити англійську мову за 1 місяць?
"Вивчай англійську за 1 місяць", "Англійська мова за 4 тижні" — думаємо, ви теж бачили подібні оголошення і туторіали.  Чи реально опанувати англійську за такий короткий термін? У новому відео викладачі Green Forest розберуться в цьому — https://linktw.in/lKBQHq.…
Contact us
Пн.-Пт.: 9:00-20:30
Сб.-Нд.: 10:00-15:00
Дистанційний курс
 М. ПЛОЩА УКРАЇНСЬКИХ ГЕРОЇВ,
вул. Гетьмана Павла Скоропадського, 9а, 3 пов.
Офіс тимчасово не працює.