На головній сторінці сайтів більшості шкіл англійської мови представлені «переваги» даної школи, які одразу ж привертають до себе увагу кожного, хто на неї зайшов: носії мови, наявність офісів у центрі міста, дипломовані викладачі, унікальна методика. Тут виникає питання: І що ж це за методика? Ви починаєте читати про неї і здається ніби кращої методики в світі не має. Але зайшовши на сайт іншої школи ви бачите, що їхній підхід до викладання нічим не гірший. Отже методика викладання мови – один із головних елементів, який впливає на вибір курсів.
А які взагалі є методики викладання англійської мови? І навіщо взагалі стільки різних методик, якщо англійська мова лише одна? Тож в цій статті ми поговоримо саме про різновиди методик викладання англійської мови.
На сьогоднішній день існують дві найпопулярніші методики викладання: класична та комунікативна.
Класична методика. Сама назва цієї методики багато чого пояснює. Найчастіше її використовують викладачі вузів та шкіл.(Ось звідки ці чорно-білі підручники із нудними текстами) Вивчення англійської мови за допомогою цього підходу починається з «нуля»: алфавіту та фонетики. Увага рівномірно приділяється всім чотирьом аспектам вивчення мови: аудіюванню, граматиці, читанню і говорінню. Викладач, за цією методикою, повинен бути україномовним (російськомовним) , тобто не носієм мови. У результаті цей підхід дає стабільні фундаментальні знання, які допомагають як розуміти, так і формувати і висловлювати свої власні думки англійською мовою.
Переваги:
• Фундаментальний підхід
• Комплексне вивчення всіх аспектів мови
• Довгостроковий результат
Недоліки:
• Великі затрати часу на вивчення
• Багато залежить від викладача
• Недостатньо уваги приділяється спілкуванню
Комунікативна методика. Одна з найпопулярніших методик вивчення англійської мови (та і інших іноземних мов) в світі. Найбільшої популярності вона спочатку набула у США та в Європі, а тоді дійшла і до нас. Найбільше уваги у цьому методі приділяється говорінню і аудіюванню, тобто основна частина уроку буде присвячена спілкуванню. Викладач, хоч і україномовний, буде якомога менше спілкуватися своєю рідною мовою і якомога більше англійською. Тобто основною метою цієї методики є: занурити студента в англомовне середовище, навчити спілкуватися англійською мовою, вивчати лексику. Комунікативний підхід передбачає багато взаємодії між студентами на уроці, парні та групові завдання, багато завдань з аудіювання.
Переваги:
• Формування навичок спілкування
• Неформальна форма навчання
Недоліки:
• менше уваги приділяється граматиці та вивченню складної лексики
Попри беззаперечне лідерство комунікативної методики, далеко не всі школи та курси англійської мови використовують саме її. Існує безліч інших або нетрадиційних методик, розроблених філологами або безпосередньо викладачами шкіл; заснованих на вже існуючих методиках або повністю унікальних.
- Метод Китайгородської. Розроблений професором Г. А. Китайгородською. Навчання за цією методикою проводиться в умовах real life. Адже на вступному тестуванні кожному студенту присвоюється певна роль (менеджер, директор, бізнесмен, тощо), якої він повинен притримуватися на протязі всього курсу. Самі уроки проходять не як заняття, а як наприклад business meeting.
Недоліки: начання можливе з 16 років; не підходить замкнутим людям
- Метод Шехтера. Він базується на спілкуванні англійською між студентами. Вивчення мови відбувається через відтворення етюдів (рольових ігор) на заняттях, за допомогою яких студенти не бояться спілкуватися один з одним іноземною мовою з самого першого уроку.
Недоліки: навчання можливе з 16 років
- Метод Каллана. Цей метод дозволяє вивчити англійську в 4 рази швидше ніж традиційні методики. В основу метода покладено те, що студент повинен весь час або говорити англійською, або слухати, що говорить англійською викладач. З першого ж уроку викладач звертається до студентів із швидкістю 200 – 240 слів/хвилину.
Недоліки: величезне значення відіграє викладач, якщо його рівень низький, то користі не буде ніякої
- Методика Дениса Рунова. Дозволяє оволодіти мовою на гарному рівні вже за 8 місяців. Полягає у тому, що вся інформація, яку потрібно вивчити зжимається до саме таких розмірів, які може сприйняти мозок людини. Всі аспекти мови (говоріння, аудіювання, граматика, читання) подані у досить жорсткій системі, якої потрібно дотримуватись для отримання жаданого результату.
Недоліки: навчання можливе з 14 років
Також одним із недоліків методів, які дозволяють вивчити англійську за досить короткий проміжок часу, є те, що їх дію також вважають короткостроковою. Тобто отримані знання. за таким методом, дуже швидко зникнуть за відсутності практики.
Перелічені вище методики далеко не всі існуючі. Когось взагалі не цікавить методика викладання мови при виборі курсів, а хтось обирає собі школу саме за цим критерієм. Є методики більш універсальні, які підходять більшості людей, а є і ті, які спрямовані на певні категорії людей. Та будьте обережні, адже існує багато підходів, які розроблені лише з одною метою – обдурити людину та здерти з неї якомога більше грошей. Тому завжди краще зробити свій власний, хоч і маленький, research перед тим як обирати курси з якоюсь новою та невідомою вам методикою.