About English Language. 30.03.2022

Створюємо резюме – що можна і чого не можна робити

Автор: Яна Зінов'єва

Дехто стверджує, що немає нічого більш тривалого ніж ремонт. У моєму випадку конкурувати з цим стихійним лихом може лише пошук роботи, а відповідно і пригод, на одну всім відому частину тіла. Цю статтю пишу, ґрунтуючись на особистому досвіді та інформації, на котру натрапила у власних пошуках. Проте одразу прошу звернути увагу на те, що говоримо ми про створення резюме англійською – варіант, котрий підходить або для міжнародних компаній, або для пошуку стажування чи роботи за кордоном. Користуватись порадами, наведеними нижче, адаптуючи їх до російськомовного чи україномовного варіанту, не раджу, адже завжди є своя специфіка. 

Створюємо резюме – що можна і чого не можна робити

Актуально як ніколи! Якщо тобі довелося починати все спочатку – ось добірка коротких курсів англійської для влаштування на роботу від онлайн-маркету курсів Booyyа.

Тримай -30% з промокодом HIRED30 і проходь курси:

  • LinkedIn Tutorial – 259 грн
  • Business English: CV, Cover Letters and Job Interviews – 207 грн
  • Elevator Pitch – 155 грн
  • 100 прикметників англійською для роботи в офісі – 207 грн
  • SMALL TALK в бізнес-середовищі – 207 грн
    та інші

Прокачай силу, дух і англійську з Booyyа. Все буде Україна!

Для початку хотілося б розвіяти певні міфи, які ми так часто чуємо та котрі радше віддаляють нас від омріяної роботи, аніж допомагають її отримати:

  1. Створювати нове резюме мені не потрібно – у мене є “ідеальне резюме”, котре збереглось, ще з попередньої роботи, йому десь 2-3 роки, там треба лише деякі дати підправити.
  2. Чим довше резюме, чим більше в ньому різноманітних описів та “розумних фраз”, тим солідніше виглядає кандидат.
  3. Егегей креатив – потрібно виділитись з натовпу!
  4. Є речі, котрі при створенні резюме потрібно написати, бо так пишуть всі. Щось на кшталт result driven leader with strong time management skills, ability to drive the business and work under stress.
  5. “Створити резюме – легко! Взяв хороший взірець, переробив під себе, хвилин 30 витратив, і діло зроблене.”
  6. Заголовок треба писати лише латиною – Curriculum Vitae. Ось і +1 до загального враження.

На жаль чи на щастя, створення резюме – це копітка та досить тривала робота. В ідеальному світі його створюють під роботодавця чи принаймні посаду. Тому, якщо Ви просто подаєтесь на позицію у міжнародній компанії, одного взірця Вам вистачить, та якщо ж Ви намагаєтесь знайти стажування за кордоном і подаєте резюме в сотні компаній, тоді потрібно написати 10-15 варіантів, а може, і значно більше. Я вже чую несхвальні відгуки у власну сторону: "Резюме – це документ, який пишуть концентруючись на власному досвіді, зовсім не на роботодавцеві, Cover Letter – ось де потрібно ставити акценти, як Ви можете бути корисним для компанії". Так, воно то так, але з-поміж десятків Ваших навичок та обов’язків потрібно обрати саме ті, на котрі зверне увагу HR Manager чи Recruiter, тому при створенні резюме варто посидіти зайву годинку та подумати. Це не той варіант, коли потрібно все, як то кажуть, тулити докупи. 

Більш детально про інші аспекти створення резюме читайте тут.

Résumé відрізняється від CV, це два кардинально різні документи. І хоч в Україні про це мало хто знає, за кордоном на назву все таки звернуть увагу.

  CV Résumé
Audience Fellow academics in your field of study A general audience of employers who hire for a wide variety of positions
Goal To present your full academic history — including teaching, research, awards, and service To demonstrate that you have the skills and experience necessary to succeed within the position you are seeking
Length As long as necessary One or two pages only
Focus Demonstrating your academic achievements and scholarly potential Representing your experiences — job-related, extracurricular and volunteer, as well as the skills you've gained from these
Essential Information Lists of publications, presentations, teaching experiences, education, honors, and grants Skills and experiences you have gained as related to the job you are seeking

 

При створенні резюме можна сформулювати багато порад, але немає ідеального алгоритму, котрий буде гарантувати Вам отримання омріяної посади. 

Отже, виділяють такі принципи, яких варто дотримуватись під час створення резюме:
 
1. Relevance 
 
Доречність поданої Вами інформації червоною ниткою має проходити крізь ваше резюме, адже саме вона є першим критерієм оцінки Вас як кандидата. The Graduate College at the university of Illinois рекомендує усім, хто перебуває в пошуках роботи та розпочинає створення резюме, зробити невеличкий самоаналіз, сконцентрований на 3 основних аспектах: цінностях, інтересах та навичках (вправи наведені нижче). 
 

Helpful Tips:

✔ Уважно читайте job description, щоб зрозуміти, які  саме навички є ключовими для позиції;
✔ Пошукайте інформацію про компанію! Користуйтесь не лише офіційним сайтом, а й  соціальними мережами, почитайте дописи співробітників. (Linkedin допоможе зрозуміти не лише хто працює в компанії, а й з ким доведеться зустрітись під час інтерв’ю);
✔ Поєднайте те, що необхідно компанії, з тим що вмієте Ви.

2. Self-Promotion

В першу чергу резюме, це можливість презентувати себе – подати власні навички та досвід у більш виграшному світлі. При створенні резюме не використовуйте займенник I, замість нього в роботу ідуть Action Vebrs.

For example:
I coordinated work of Sales and Marketing Department.
Coordinated work of Sales and Marketing Department

Abstracted 
Achieved 
Acted 
Adapted 
Addressed 
Administered 
Advised 
Aided 
Allocated 
Analyzed
Approved 
Arbitrated 
Arranged 
Assembled 
Assessed 
Assigned 
Attained 
Authored 
Balanced 
Built 
Budgeted 
Calculated 
Chaired 
Checked 
Clarified 
Classified 
Coached 
Collaborated 
Collated 
Collected 
Communicated 
Compared 
Compiled 
Composed 
Computed 
Conceived 
Conceptualized 
Conducted 
Consolidated 
Constructed 
Consulted 
Contributed
Controlled
Converted
Convinced
Cooperated
Coordinated
Correlated
Counseled
Created
Critiqued
Customized

Debated 
Decided 
Defined 
Delegated 
Delivered 
Demonstrated 
Designed 
Detailed 
Determined 
Developed 
Devised 
Diagnosed 
Directed 
Discovered 
Documented 
Doubled 
Drafted
Drove
Earned
Educated
Edited
Effected
Enabled
Enforced
Engineered
Established
Evaluated
Examined
Executed
Expanded
Expedited
Experienced
Experimented
Explained
Extrapolated
Facilitated
Figured
Financed
Followed
Forecasted
Formed
Formulated
Founded
Gathered
Generated
Guided
Handled
Headed
Identified
Illustrated
Imagined 

Implemented 
Improved 
Improvised 
Increased 
Influenced 
Informed 
Initiated 
Innovated 
Inspected 
Inspired 
Installed 
Instituted 
Instructed 
Integrated 
Interpreted 
Interviewed 
Introduced 
Invented 
Investigated 
Issued 
Justified
Keynoted
Lectured
Led
Licensed
Maintained
Managed
Marketed
Mastered
Mediated
Mentored
Merged
Met deadlines
Moderated
Monitored
Motivated
Negotiated
Observed
Operated
Organized
Originated
Overhauled
Oversaw
Participated
Performed
Persuaded
Pioneered
Planned
Prepared
Prioritized
Problem solved

Processed
Produced
Programmed
Projected
Promoted
Proved
Provided
Publicized
Recommended
Reconciled
Recruited
Reduced
Referred
Reorganized
Repaired
Reported
Represented
Researched
Retrieved
Reviewed
Revitalized
Scheduled
Served
Set goals
Shaped
Simplified
Solved
Sparked
Specified
Spoke
Strengthened
Submitted
Succeeded
Summarized
Supervised
Surveyed
Synthesized
Systemized
Tabulated
Tailored
Tested
Tracked
Trained
Upgraded
Validated
Wrote

 

Helpful Tips:

✔ Цифри говорять більше за слова. Якщо при створенні резюме є змога підкріпити свої звершення та досягнення кількісними показниками, то вперед;
✔ Якщо є можливість, вказуйте в резюме, як Ваш підхід до роботи якісно вплинув на компанію;
✔ Не варто вигадувати та перевищувати Ваш внесок у роботу компанії, адже професіонал це одразу побачить.

3. Visual Appeal

Резюме – це стандартизований документ, він має легко ти швидко читатись. Після створення резюме перегляньте очима готовий документ та надішліть його комусь на вичитку, адже наявність граматичних чи лексичних помилок кардинально знижують Ваші шанси.

Helpful Tips:

✔ Оберіть зручний формат;
✔ Мінімізуйте вживання абревіатур та скорочень;
✔ Підкреслюйте та виділяйте лише те, що важливо;
✔ Скоротіть Ваше резюме (в середньому резюме має бути на 1-2 сторінки).

У 2013 році LinkedIn проаналізувавши резюме 259 мільйонів своїх користувачів, опублікував список із 10 слів, котрими зловживають при написанні. При створенні резюме експерти не радять користуватись саме цими словами, замінюючи ці абстрактні поняття фактичними прикладами:

  • Responsible
  • Strategic
  • Creative 
  • Effective
  • Patient
  • Expert
  • Organizational
  • Driven
  • Innovative
  • Analytical

Створюємо резюме – що можна і чого не можна робити - 2

Враховуючи усі поради, додаю шаблон для створення резюме, запропонований студентам School of Business Administration,  University of Miami. (Завантажити шаблон)

А щоб правильно заповнити свій LinkedIn профіль грамотною англійською та зробити так, щоб профіль працював на вас – потрібно знати, які ключові слова використовувати в описі, яких помилок варто уникати, і як вичавити з цієї соціальної мережі максимум для своєї кар'єри. Все це є в короткому онлайн курсі з англійської мови від Booyya – LinkedIn Tutorial – https://bit.ly/39oHvjb

Отже, тепер ви знаєте, як скласти резюме, що зверне на себе увагу. А ось корисне відео, як поводитися на співбесіді, на яку вас обов’язково покличуть:

 

Вам також може сподобатися:
About English Language
Що таке irregular verbs (неправильні дієслова) та як їх вивчити
Дієслово (verb) як в українській, так і в англійській мові означає дію. Однак певні відмінності у формах та їх утворенні все ж існують. Дієслово завжди має початкову форму (V – infinitive). В українській мові можна поставити питання «Що робити?»: To drink – пити To eat –…
About English Language
Англійська для дорослих початківців: поради для створення якісної мовної бази
Ще десять років тому ми, можливо, могли б знехтувати вивченням англійської, проживаючи в Україні та працюючи в українській компанії. Сьогодні ж глобалізація впливає на розвиток сучасного світу, і англійська мова виступає універсальним інструментом для спілкування між жителями різних країн, а отже, стає…
About English Language
Англійська мова для початківців: базовий словник для офісу
Сьогодні майже в кожній професії знання міжнародної мови спілкування є якщо не обов’язковим, то бажаним. Компанії працюють з іноземними партнерами, наймають співробітників із різних країн, тож навіть для початківців англійська мова стає частиною офісної рутини. Зміст 1. Офісний сленг в англійській…
Contact us
Пн.-Пт.: 9:00-20:30
Сб.-Нд.: 10:00-15:00
Дистанційний курс
 М. ПЛОЩА УКРАЇНСЬКИХ ГЕРОЇВ,
вул. Гетьмана Павла Скоропадського, 9а, 3 пов.
Офіс тимчасово не працює.