Vocabulary. 17.02.2014

Секрети запам'ятовування англійських слів

Автор: Анна Синенченко

У процесі вивчення англійської мови багато з нас перепробували безліч способів запам'ятовування слів: від різнокольорових карток до складання списків слів, від маркування фраз в тексті до розклеювання стікерів над робочим столом та ін.

 Сьогодні я хочу поділитися з вами кількома новими перевіреними способами запам'ятовування слів. Секрет успіху у вивченні іноземної мови полягає в систематичному поповненні словникового запасу, а сам секрет запам'ятовування криється в індивідуальному підборі способу асоціацій. Головне правило - асоціації повинні бути остроемоційними, шоковими, абсурдними, смішними, провокаційними, безглуздими, перебільшеними і т.п. Отже, представляю вашій увазі мнемоніку. 

Мнемоніка, або мнемотехніка - це спеціально розроблені способи і прийоми запам'ятовування інформації без «зубріння» і в найкоротші терміни. Завдяки мнемотехніці ми можемо контролювати запам'ятовування інформації, накопичувати в пам'яті велику кількість даних і без особливих зусиль згадувати їх з плином часу, не володіючи при цьому феноменальною пам'яттю або унікальними здібностями. 

 

Численні дослідження показали, що можливості запам'ятовування слів за допомогою методів мнемотехніки в десятки (!) разів перевищують можливості звичайної пам'яті. Існує велика кількість методів мнемоніки: метод Марка Твена, метод Лінкольна, метод Наполеона та ін. Я вам розповім тільки про найефективніші і мною випробувані. 

Секрети запам'ятовування англійських слів

 

Логічні закономірності

Є два варіанти: скласти текст на рідній мові з використанням транскрипції (а), або одномовний текст англійською мовою згідно зі списком слів (б). У першому випадку (а) в процесі написання міні розровіді ви запам'ятовуєте, як слова вимовляються і переводяться, а в другому випадку (б) - як слова пишуться і сам контекст. 

 

а) Слова різної тематики: 

handicrafts [хэндікрафтс] — речі ручної роботи 
broken family [броукн] — неповна сім'я
countryside [кантрісайд] — село 
vehicle [вікл] — автомобіль 
tasting [тейстін] — дегустація 

 

Брати Хенді і Крафт займалися тим, що робили речі ручної роботи. Вони були з неповної сім'ї Броукн і жили в селі Кантрісайд. Влітку вони любили подорожувати на своєму автомобілі марки Вікл серед виноградників, де дегустували тейстін, чарівне вино.

Досить простий прийом, підходить як для початківця, так і для просунутого рівня. Дуже зручний тим, що ви можете придумувати текст або окремі речення з будь-яких слів і частин мови, які ви вчите або повторюєте. 

б) Слова однієї тематики: 

rural poor — сільські бідняки 
to smuggle — займатися контрабандою 
to cross the border — перетинати кордон
to be deported — бути депортованим 
immigration — імміграція 

 

The rural poor were very brave and smuggled day by day.  Moreover, they crossed the border at nights and weren't afraid of being deported, because everything they dreamt of was immigration.

Більш складний прийом. Дуже ефективний тим, що ви можете дивитися фільми, відео, слухати подкасти, читати тексти та ін., виписувати слова з певної тематики (я навела приклад з документального фільму «Імміграція»), потім складати текст або окремі речення. В результаті ви запам'ятовуєте слова блоком, тематично, що важливо. Метод ефективний ще й тим, що ви можете відновити сюжет тексту, з якого виписували слова, як би переказуючи його своєю міні розповіддю. 

 

Фонетичні асоціації 

Метод полягає в підборі до іноземного слова максимально співзвучного слова (або декількох слів) з рідної мови. Один з найефективніших методів. Згадуючи одне слово, ви автоматично згадуєте інше. Ще одна величезна перевага методу - достаток книг і посібників з даного методу.

abyss [əˈbıs] — прірва
Цей БІСквіт впав у прірву.

addict [əˈdıkt] — наркоман
ЕДІК-То — наркоман.

Автобіографічні асоціації 

Ми підбираємо до іноземного слова максимально співзвучне слово (або кілька слів) з рідної мови, але не фантазуючи, а згадуючи при цьому свої реально пережиті події. 

puddle ['pʌdl] — калюжа 

У дощовий день я не раз ПАДаВ у калюжу. 

creak [kri:k] — скрип

Я сКРИКнув від скрипу дверей. 

 

Метод місць 

Вам необхідно представити, що ви обходите свою кімнату і розвішуєте в різних місцях листочки зі словами, які вивчаєте. Потім подумки пройдіть знову по кімнаті і згадайте, де яке слово.

Я практикувала цей метод з прикметниками: 

  • absent-minded — розсіяний (подумки вішала листочок у вимикача [розсіяна людина забуває вимикати світло]) 
  • passionate — пристрасний, гарячий (подумки вішала листочок у батареї [у пристрасних людей гаряче серце]) 
  • grimy — брудний, замурзаний (подумки вішала листочок у раковини [брудні руки миємо в раковині]) 

Метод Айвазовського 

Метод полягає в тому, що нам потрібно подивитися на предмет або пейзаж протягом декількох секунд, потім закрити очі і задати собі питання про деталі (форма предмета, колір, місце розташування та ін.), Потім знову відкрити очі, запам'ятати деталі, і так декілька разів.

Я для себе відкоригувала цей метод таким чином, і вважаю його дуже ефективним: 

1) Визначаєтеся з цікавою для вас тематикою (інтер'єр, зовнішність, кольори, тварини та ін.).

2) Відкриваєте Google Images, задавши ключове слово (наприклад, bedroom).

3) Описуєте усно, що ви бачите на зображенні, якого кольору і розміру предмети, де розташовані і ін. АБО складаєте таблицю або список. 

Наприклад:
bed:
-    black brown
-    double
-    modern
-    cosy


4) Закриваєте очі і проговорюєте всі деталі. 

Метод простий у використанні і дуже захоплюючий. Картинки на будь-яку тематику можна знайти як в інтернеті, так і в журналах, можна придумувати свої вправи і чергувати їх, використовуючи різні частини мови. 

Раджу також виконувати таку вправу в метро: необхідно подивитися кілька секунд на якусь людину, запам'ятати, як вона виглядає, в чому одягнена та ін. Коли вона вийде (або вийдете ви) з вагона, можна подумки проговорити в деталях, якою ви її запам'ятали, що привернуло вашу увагу. Можна побувати в ролі фізіогноміста: пофантазувати, який у неї характер, які позитивні і негативні риси, ким вона може бути за фахом  та ін. 

Метод ОЧОГ

ОЧОГ: Орієнтування, Читання, Огляд, Головне. Цей метод підходить для запам'ятовування тексту в цілому, однак в процесі запам'ятовування основної ідеї тексту, ви паралельно запам'ятовуєте і окремі слова з певної тематики. Метод вважають малоефективним. Однак я трансформувала його для своєї зручності по-своєму, і для мене він став ще одним дуже простим і корисним прийомом.

  1. Секрети запам'ятовування англійських слів - 2Прочитайте текст повільно, виділіть основну думку.
  2. У кожному абзаці підкресліть головне речення, або ключові слова, або словосполучення.
  3. Повторно прочитайте текст, приділяючи увагу основним деталям.
  4. Перекажіть текст спочатку подумки, а потім вголос, дивлячись на підкреслені (або виписані) ключові слова.

Цей метод для більшої ефективності запам'ятовування я комбіную з іншими методами. 

Метод ритуалу

Вивчити величезну кількість слів можна тільки за допомогою щоденних тренувань. У вас повинен бути свого роду ритуал: у певний час ви займаєтеся англійською. Я, наприклад, знаю, що кожен вечір я під розслаблюючу музику (яка також полегшує процес вивчення) або читаю якусь статтю, або вчу слова, або дивлюся документальні фільми або передачі англійською та ін. Для більшого стимулу краще скласти план занять на тиждень і не лінуватися йому слідувати. 

Метод взаємодії всіх відчуттів

При запам'ятовуванні певного слова (наприклад, boots - чоботи) ви повинні подумки або вголос постійно промовляти це слово (але без перекладу!), представляючи в деталях, як виглядають чоботи, як їх взувати, або як ви уявляєте покупку цих чобіт та ін. Суть цього підходу полягає в тому, щоб ви навчилися автоматично розмовляти іноземною мовою, розуміти співрозмовника і при цьому не переводити постійно подумки почуті фрази. У вашій свідомості повинні бути яскраві асоціації з будь-яким досліджуваним словом. 

Повторення 

Повторювати пройдений матеріал, щоб запам'ятати інформацію ефективно і надовго, потрібно в 4 етапи:

  • відразу після вивчення;
  • через 20-30 хв;
  • через добу;
  • через 2-3 тижні. 

Повірте, ці методи дійсно працюють, тому не шкодуйте сил і часу, експериментуйте - результати не змусять себе чекати. Намагайтеся чергувати вищевказані методи мнемотехніки, враховуючи індивідуальні особливості, наприклад, якщо ви візуал, практикуйте частіше метод фонетичних асоціацій. 

Секрети запам'ятовування англійських слів - 3

Головне, не лінуватися і весь час пробувати різні способи, розширювати свій кругозір. А щодо мнемотехніки раджу почитати різну літературу, є дуже цікаві та ефективні методи, які дійсно допомагають людям запам'ятовувати великі обсяги інформації з легкістю і надовго. Пізнавально також буде ознайомитися з історіями (і перейняти досвід) відомих людей (таких як Цицерон, Цезар, Бонапарт, Моцарт, Рузвельт, Рейган та ін.), Які, практикуючи різні мнемотехніки, розвинули унікальні здібності своєї пам'яті. 

Вам також може сподобатися:
Fun
One TV show for your English - серіал The Handmaid’s Tale
“Оповідь служниці” звучить як назва серіалу з 90х. Але ж якщо врахувати, що словом “служниця” називають жінку, яка зобов’язана народжувати дітей багатіям в недалекому уявному майбутньому у вигаданій тоталітарній теократії Гілеад (що на території США). Так, це вже більш…
Reviews
Безкоштовний урок англійської з Notes. Vocabulary Lesson. Relationships. A2-B1
Будь-яку тему в англійській краще вивчати через контекст. Тому наші інтерактивні уроки Free English Lesson with Notes найкраще підходять для вивчення нової інформації. Новий урок https://bit.ly/3pENQhu створений для рівнів A2-B1 і присвячений темі Relationships. В уроці ви дізнаєтесь сталі вирази про…
Vocabulary
Безкоштовний урок англійської з Notes. Video Lesson. Do you usually call or text someone? A1-A2
Guys, do you usually call or text someone? Пишіть в коментарях та проходьте наш новий Free English Lesson with Notes на цю тему - https://bit.ly/3pgmUEw. Ви потренуєте англійську на слух, почуєте думки різних нейтів-спікерів та вивчите нові adjectives, які знадобляться вам в будь-якій розмові. Урок…
Інтенсивний курс
 М. ПЛОЩА ЛЬВА ТОЛСТОГО,
вул. Льва Толстого 9-а, 3 пов.
Пн.-Чт.: 09:00-22:00
Пт.: 13:00-20:30
Сб.-Нд.: 09:30-16:00
Стандартний курс
 М. ПАЛАЦ СПОРТУ,
вул. Рогнідинська, 4а
Пн., Ср., Пт.: 13:00-20:00
Вт., Чт.: 13:00-21:30
Сб.: 10:00-14:30
 М. ПОЗНЯКИ,,
вул. Гришка, 6а.
Пн., Ср.: 13:00-22:00
Вт., Чт., Пт.: 13:00-20:30
Сб.: 10:00-14:30
 М. ЛІВОБЕРЕЖНА,
вул. Митрополита Андрея Шептицького, 4, оф. 32 (8 поверх), ТОЦ «Комод». (Вхід через бізнес-центр)
Пн., Ср.: 13:00-20:30
Вт., Чт., Пт.: 13:00-21:30
Сб.: 10:00-14:30
 М. УНІВЕРСИТЕТ,
вул. Пирогова,4/26
Пн., Ср., Пт.: 10:00-21:30
Вт., Чт.: 13:00-21:30
Сб.: 09:00-14:30
 М. КОНТРАКТОВА ПЛОЩА,
вул. Хорива, 1-а
Пн., Ср.: 13:00-21:30
Вт., Чт., Пт.: 10:00-20:30
Сб.: 10:00-14:30