Green Forest Life. 27.04.2010

Історія "перетворення" або Як зі студента стати викладачем GF

Автор: Альона Горбатко

Грін Форест - це таке місце, прийшовши в яке, не хочеться йти. Це більше, ніж звичайна школа чи університет - це клуб однодумців, де навчання і регулярне спілкування переплітаються в чудовий клубок дружби, співпраці, веселощів і просто цікавого і одночасно корисного проведення часу.
Деякі студенти приходять в Грін Форест виключно підтягнути знання мови і після рухаються далі, інші надихаються атмосферою і результатом настільки, що залишаються ... але вже в якості викладачів. І таких студентів насправді чимало. Саме про них мова піде сьогодні - про тих, хто починав в Грін Форесті в  якості студента і виріс до рівня викладача.

На даний момент в Грін Форесті всього працює 84 викладача (Київ - 60 викладачів, Львів - 15, Дніпро - 9). Так ось з 60 викладачів в Києві 15 - це колишні студенти Грін Фореста. У Львові та Дніпропетровську поки немає студентів, що стали тічерами, але з огляду на тенденції, скоро будуть.

За словами методиста Грін Фореста Наді Д'ячук практика залучення студентів ГФ до викладацької діяльності почалася близько 5 років тому. «Дві мої студентки старшого рівня на той момент проявили бажання спробувати себе в якості викладачів, - розповідає Надя. - Я погодилася, і цей досвід виявився успішним. З тих пір або самі студенти звертаються з проханням до своїх викладачів спробувати себе в цій ролі, або викладачі рекомендують своїх студентів, спостерігаючи за їх роботою на заняттях і оцінюючи їх знання мови. Зазвичай, це відбувається зі студентами 5-6 рівнів, не раніше ».

Ніна Сворак
Аня Гуль
Еля Тимофєєва

Однак шлях від студента до викладача у кожного різний. Хтось долає його досить швидко, буквально за семестр. Наприклад, Ніна Сворак провчилася в ГФ один семестр, потім взяла перерву і повернулася вже в якості викладача. А Аня Гуль і семестру НЕ довчилась: «Я вчилася в Яппі. Потрапила туди, оскільки була 1,5 року в декретній відпустці і мені стало нудно, хотілося підтягнути ангийску, але не загальну, а саме бізнес. Паралельно шукала оголошення про роботу викладачем, але оскільки за кордоном не проходила стажування (а такий пункт був в оголошенні про вакансію), подумала, що піду на курси, а там подивлюся, може попрошусь викладати. Загалом, так і вийшло. Тільки мені запропонували викладати ще до того, як закінчився семестр. Мене запросила Катя Рубан, за що я їй дуже вдячна ».

До речі кажучи, у Каті Рубан гостре око: вона привернула не одного студента до викладацької діяльності, про що ні викладачі, ні їхні студенти анітрохи не шкодують. Еля Темофєєва: «Я провчилася в ГФ один семестр тільки, потім ще один в Яппі, після якого Катя мені сказала:« Чому ти зібралася тут ще вчитися - йди працюй »=)

Насправді, не дивно, що Ніна і Аня так швидко стали викладачами: Ніна Сворак педагог за освітою і викладати мріяла з дитинства, а Аня Гуль репетиторством займалася всі студентські та наступні роки, так що адаптація для дівчат пройшла швидко і безболісно. «Складнощів з викладанням не було - швидше, були складності психологічного характеру: адаптація до викладання в групі, колективі різношерстих, різновікових, амбітних людей, а також перехід на комунікативну форму навчання», - розповідає Аня. Однак з незначними труднощами дівчатам допомогли впоратися їхні старші викладачі.

А ось Еля Тимофєєва визнає, що ніколи і припустити не могла, що стане викладачем: «У школі, починаючи ще з 5 класу, на День Вчителя я заміняла заняття у молодших класів (у нас була така традиція). І мені так це подобалося, що мама мені казала «йди в педагогічний, будеш викладати в школі, раз тобі це так подобається», на що я з криками відповідала: «Хто, я ??? Та ніколи !!! » Ну, а що з цього вийшло, самі знаєте =)Це не школа, звичайно, але ... »

Саша Кашталян
Жора Вальденмайєр
Таня Сліпец

Однак є і серед колишніх студентів, а тепер викладачів і ті, які довго і старанно вчилися в ГФ перш, ніж почати вчити інших. Олександру Кашталян мама ще в 9-му класі записала на курси англійської мови в ГФ, де вона сумлінно провчилася 4 семестри, після чого ще 3 семестра провчилася у Yappi, і тільки потім стала викладати.

Таня Сліпець була студентом ГФ довгі 2 роки: «Я вчилася у Марти Козак-Федорків, вона мене лаяла і хвалила ... але не можу сказати, що я якось виділялася з групи! Ну, може, тим, що я завжди демонстративно заходила в аудиторію або могла дозволити собі вийти з аудиторії типу там у справах! Коротше, була діловою ковбасою! Впевнена, що всі (хто по-доброму, хто як) мені заздрили! А мені це давало стимул і бажання йти далі. Потім вже Марта говорила, що ось, мовляв, Танька, вчити будеш - будеш крута, як я ... Ну ось тепер я крута =) »

Рекордсменом по подоланню шляху від студента до викладача став Жора Вальденмайєр. Перш ніж почати викладати, він провчився в ГФ цілих 5 років, з перервами. Однак не поспішайте охати і широко відкривати очі. Справа в тому, що до ГФ Жора взагалі не вивчав англійську, а німецький! І ось результат: за 5 років з абсолютного новачка в тічери! Ось тепер можете охати =)

Аня Лебедєва ж порівнює історію свого «перетворення» з студента у викладачі з казкою про Попелюшку: «У вересніі 2008 року я стала студентом ГФ, а у вересні 2009 - его викладачем. Вперше про можлівість викладання я почула від Маші Романєнко (моєї «першої вчительки»). До речі, самє вона наштовхнула мене на цю ідею. Я тоді була на рівні Upper-Intermediate, и якось Машка сказала, что залишає Грін Форест. Було дуже прикро, адже вона завжди була для мене джерелом натхнення та ентузіазму. У тій Останній день вона сказала, что я молодчинка и вже сама можу викладати. Напевно, то був момент, відколи ця думка стала невід'ємною частиною мене. Відтоді я вже точно знала, чого я хочу и якою є моя ціль.

А потім під час літнього інтенсиву, коли я проходила рівень Advanced, Надя Д"ячук, почувши про моє бажання, запропонувала провести мій перший спецкурс. Ось так стрімко змінились мої ролі в ГФ. Я не вважаю це щасливим випадком чи посмішкою фортуни. Швидше це доказ того, що постійна робота над собою завжди винагороджується і найчастіше – не у зовсім очікуваний тобою спосіб». .

Дійсно, оволодіння тонкощами будь-якої іноземної мови - це постійна праця. А оволодіння тонкощами викладання іноземної мови - праця ще більша. Цікаво, що ні Аня, ні Таня, ні Жора до того, як потрапили в ГФ, викладати і не планували! «Прінаймні не англійську, - зізнається Аня Лебедєва. - Були намірі читати в університеті предмети економічного напрямку, але то інше. Я вважаю, що в мене для цього недостатньо твердий характер. Як на мене, викладач повинен мати неабиякий стрижень, щоб зберігати дісціпліну и водночас зацікавлення студентів. Але студент Грін Форест - це зовсім інший типаж студента.Він не спить під час занять і не грає в карти на останній парті. Тож тут головне – любити свою справу і розуміти величину покладеної на тебе відповідальності, а все інше приходить з досвідом. Я в цьому переконалася».

Аня Лебедєва
Христина Статник

Звичайно ж, ми не могли обійти наших героїв питанням, ким же їм більше подобається бути - студентами чи викладачами. І звичайно ж, всі делікатно відповідають, що скрізь є свої плюси і мінуси.

Таня Сліпець: Ой, ну коли я тільки почала викладати, то природно мені подобалася роль вчителя: я навіть думала на якийсь час поміняти стиль ... типу там сувора тітка та й по всьому. Але зараз розумію, що іноді так хочеться прийти з невиконаною домашкою, або слова не вивчити, чи просто розслабитися на парі і розуміти, що не на тобі тримається заняття. Ось за цим я сумую ... =) »

Жора Вальденмайєр: В кожній справі є свої плюси і мінуси: студентом ти слухаєш і витрачаєш менше часу при підготовці, а викладачем ти можеш вибирати той матеріал, який тобі подобається, і ще отримуєш за це грошики =)

Еля Тимофєєва: З одного боку, бути викладачем - цікавіше, особливо мені було спочатку, коли я раптом розкусила всі тонкощі і секрети підготовки до занять. Але з іншого боку, зараз скучаю за тим, коли сама вчилася, адже в ролі студента не завжди обов'язково прийти підготовленим або взагалі прийти =), а в ролі викладача - вже нікуди не дінешся. Зате мені було вдвічі цікавіше їхати вчитися в мовні школи в Англії, коли я була в ролі студента і насолоджувалася просто процесом поглинання знань без всяких підготовок матеріалу і планів заняття, але і в той же час просто спостерігала за тим, як англійські викладачі будують і проводять свої заняття.

Христина Стадник: Думаю, кожному викладачеві варто іноді побути студентом. Тому що коли викладач забуває цей магічний стан "студента", він забуває їх потреби і слабкості. Мені було легко в одному - я знала, чого очікує студент від уроку, що йому було цікаво, а що напряжно робити, як змусити вивчити або зробити, щоб запам'яталося і т.д.

Анна Лебедєва: Насправді, викладачам ГФ пощастило, адже, викладаючи, ми маємо можливість продовжувати навчання, при чому безкоштовно. Так, наприклад, я проходила 6 (а зараз і 7) рівень, вже будучи викладачем. Ще є YAPPІ. Тим більше, готуючи спецкурси, статті, навіть звичайні заняття, ти постійно відкриваєш для себе щось нове. Тож для бажаючих розвиватись ГФ надає всі умови. Я взагалі вважаю себе вічним студентом! Але все-таки, якщо порівнювати, то відчуття при викладанні набагато комплексніші. Це і відповідальність, і зосередженість, і радість, подеколи трохи гніву. Ти постійно в центрі уваги, і, щоб довести, що ти достойний, бути розумним і кмітливим (як то коли ти – студент) замало. Це – справжній виклик! І якщо тобі вдається гідно відповісти на нього, то отримуєш неабияке задоволення.»

Проте, не дивлячись на щоденні виклики і труднощі, від методиста Наді Д'ячук ми дізналися, що «більшість випускників Грін Фореста, що стали викладачами, до сих пір працюють у нас. Кілька людей, які пішли, пішли з особистих обставин, які не мають відношення до їх викладацької діяльності в Грін Форесті. Так що всі задоволені. Єдиний невдалий випадок був, коли дівчинка провела всього один спецкурс і відмовилася далі викладати. Матеріал вона підготувала хороший, але трохи не впоралася з його подачею на занятті в силу відсутності викладацького досвіду. Ну і що послідувала за цим критика, мабуть, її відлякала. З іншого боку, варто відзначити, що на той момент у нас не було окремого методичного відділу, який би допомагав початківцям викладачам у підготовці до їх перших занять. Зараз подібна ситуація виключена ».

І наостанок кілька порад від наших героїв студентам, які недавно перейшли в статус викладача або скоро перейдуть.

Олександра Кашталян: Пам'ятати, що було цікаво, коли ви вчилися самі, які типи завдань і робіт приносили найбільший результат, викладачів з якими якостями ви поважали і за що і т.д.

Аня Гуль: Викладати так, як би ви хотіли, щоб викладали вам =)

Ніна Сворак: Сміливості і професіоналізму, здорових амбіцій!

Анна Лебедєва:Викладач з’являється на кожне заняття з посмішкою і здається таким щасливим, та це не тому, що йому легко живеться, а просто тому, що він любить вас і свою справу. Насправді ж за цією привітністю і за цими ґрунтовними знаннями – тяжка праця, на яку ви маєте налаштовуватись вже зараз, якщо вирішили присвятити себе викладанню. Готуйтеся, що психологічно буде важко! Але результат того вартий! І вже перші плоди, зірвані з вуст студентів, принесуть вам неабияку радість, а за одним і гордість, що ще приємніше!

Вам також може сподобатися:
Green Forest Life
English Sunday Online - безкоштовний розмовний клуб
English Sunday Online – улюблений розмовний клуб англійської від Green Forest. Якщо ви в безпеці та маєте трішки вільної години в неділю, приєднуйтесь поговорити на різні теми англійською, попрактикувати розмовні навички, познайомитися з різними людьми та відчути єднання. Щонеділі ми проводимо…
Green Forest Life
Music Therapy - безкоштовні музичні уроки англійської
Що би не відбувалося в світі, музика - це ліки. А англомовна музика - це ще й чудовий інструмент для практики та вдосконалення навичок англійської. Якщо ви любите музику і англійську, приєднуйтесь до уроку Music Therapy від Green Forest. Що на вас чекатиме: розбір відомої англомовної пісню  нова…
News
Big Fundraising Speaking Club Offline 30.03
Людям, чиє серденько горить любов'ю до України та англійської мови! 30 березня запрошуємо вас на англомовний благодійний офлайн захід. Мета заходу - поспілкуватися англійською і зібрати кошти на придбання потужних приладів прослуховування і ноутбука для розвідників 65 ОМБр на Запорізький напрямок.…
Contact us
Пн.-Пт.: 9:00-20:30
Сб.-Нд.: 10:00-15:00
Дистанційний курс
 М. ПЛОЩА ЛЬВА ТОЛСТОГО,
вул. Льва Толстого 9-а, 3 пов.
Офіс тимчасово не працює.