Reviews, About English Language. 05.10.2011

Онлайн навчання. Польові дослідження Яни Зінов'євої

Автор: Яна Зінов'єва
Новітні технології здатні не лише докорінно змінити світ навколо, а й відкрити перед жителями «космічного століття» безліч додаткових можливостей.  Органайзери, смартфони, нетбуки, лептопи, різноманітні планшети, електронні книги - все це вже не просто речі, все це – невід’ємні атрибути 21 століття.  Ми вже раніше писали про вивчення англійської мови за допомогою різноманітних соціальних сіток, створених як з цією метою: Livemocha, italki, busuu, babble, edufire, talk and learn, так і звичайного Facebook чи My Space, де просто можна знайти якогось іноземця та силоміць затягнути його у розмову.


Проте світові тенденції у вивченні іноземної мови змінюються щосекунди.  Сьогодення внесло корективи у життя кожного із нас, Земля рухається вже не лише навколо Сонця, рух нашого всесвіту відбувається навколо таких понять: Часові затрати та отриманий результат. За моєю теорією, типовий представник нашого століття, перед прийняттям якогось рішення скрупульозно починає прораховувати. «Скільки часу займе дорога? Скільки часу я стоятиму в пробці? Варто згаяти 1,5 години на приготування вечері, чи може просто придбати напівфабрикатів? Чи потрібно взагалі прикладати певні зусилля? Чи результат вартий головного болю, котрий отримуєш у процесі його досягнення?»  А отже, всі вище згадані Інтернет ресурси, це лише додатковий інструмент для вивчення мови, можливість отримати живе спілкування та додаткову практику, але аж ніяк не фундамент для опанування іноземної мови. Тому що, хто ж хоче нехтувати часом, котрий можна використати з куди більшим задоволенням на вивчення іноземної мови, розмовляючи з якимось дядьком на іншому кінці земної кулі, не маючи при цьому ніяких гарантій, що така мовна практика принесе хоч якийсь результат. Одна справа, коли ти вивчаєш мову з викладачем, потім просто практикуєш вивчений матеріал, інша коли за браком часу, намагаєшся освоїти мову не виходячи з дому.

Мабуть, мій вступ досить заплутаний, і тобі, мій любий читачу, поки що, не дуже зрозуміло до чого я веду. Так, от, а мова йде власне про от що: добре коли робота дає змогу якимось чином підлаштувати графік та обрати собі курси, котрі влаштовують;  для людей котрі націлені на терміновий результат, чи котрим важко працювати в групі звичайно завжди є приватний репетитор.  А що ж робити тим, хто, як то кажуть, поринув в роботу з головою і не може гаяти час на дорогу?  Є і ті, в кого графік змінюється щохвилини, але примхливе начальство хоче, щоб Петров чи Іванов таки заговорив із бізнес партнерами. Що робити в таких випадках? Ми живемо в добу коли немає нічого неможливого, а отже, вихід із безвихідних ситуацій є - навчання онлайн, за допомогою Skype.



В минулому році 80% інтернет-користувачів у США вивчали мови за допомогою різноманітних програм, серед яких найпопулярнішою  було визнано Skype, за даними дослідницької групи Harris Ineractive. Що спричинило своєрідний принцип доміно та  мода на мережеву іноземну прийшла і до Західної Європи.  Минулого року там, за даними компанії Gemius, можливостями Skype користувалося 30% тих, хто вивчає іноземні мови. Згідно з даними тієї ж компанії, з п'ятимільйонної інтернет-аудиторії в Україні до такого навчання долучилося лише 7% користувачів з яких 4% живе у Київі.

 

 

 


Про переваги та недоліки, а також особливості даного виду роботи, ми вирішили поговорити з Ольгою Домбровською - викладачем школи, та спеціалістом котра має досвід викладання за допомогою новітніх технологій.

1.Що для тебе як викладача було найнезвичнішим у роботі по Skype? Чи доводилось змінювати систему подачі матеріалу?
 Найнезвичнішим було те, що ми не бачили один одного. Тобто обличчя бачити можна, але використовувати інші невербальні засоби спілкування вкрай важко. Тому не лише схема подачі матеріалу, а і його підготовка дуже відрізнялась від звичайних уроків. По-перше, розміщення, порядок подачі інформації та інструкції повинні бути максимально зрозумілі та чіткі, бо в тебе немає можливості підійти та «пальцем показати», що з чим робити. По-друге, під час виконання завдань вчитель не може «підглянути», щоб подивитись чи правильно виконується вправа, тому зі студентом потрібно проробляти більше прикладів, щоб забезпечити подальше правильне виконання. По-третє, потрібно постійно утримувати увагу студента, більшість часу потрібно використовувати на мовне відпрацювання, а довгі письмові вправи краще давати як самостійну роботу, яку вони висилають до наступного заняття. І ще одне – людина багато друкує, але не пише, а моторну пам’ять ще ніхто не відміняв – необхідно наполягати, щоб студент виконував вправи письмово.

2. Чи вважаєш цей метод навчання ефективним?
 Ефективність методу більшою частиною залежить від бажання самого студента (як, в принципі і при класичному навчанні), та його готовності багато працювати самостійно. Плюсами такого навчання є те, що людині не потрібно нікуди їхати (погана погода- більше не відмовка!),  студент займається у комфортних умовах, перевагою є також деяка гнучкість графіку (хоча цим краще не зловживати).
 
3.  З якими труднощами доводилось стикатись твоїм студентам, котрі навчались завдяки онлайн заняттям?
Більшість труднощів суто ситуаційні: у домашніх умовах людина може розслабитися, якщо студент живе не один, то його можуть відволікати, (навіть знаючи, що він займається). З точки зору навчання, я запитала свою студентку – для неї найважчим буле те, що вона іноді не могла розібрати як вимовляти те чи інше слово бо аудіо та відео зв’язок інколи підводив.

4. Що можеш порекомендувати людям, котрі хочуть спробувати такий спосіб навчання. Як від уроку по Skype взяти по максиму?
Якщо ви вчитель будьте готові витрачати багато часу на підготовку матеріалу, робити його максимально різноманітним та постійно «смикати» студента Просто взяти підручник та йти по ньому – не варіант.

Якщо ви студент – ви повинні дуже чітко визначитися чи ви готові займатися за такою схемою, з кількістю та часом занять та притримуватися розкладу: «В мене урок. Мне ні для кого нема дома!»
І найважливіше – заняття повинні приносити не лише результат, а ї задоволення :)
 
Для того щоб висвітлити тему якомога ширше, ми вирішили поспілкуватись і з іншими викладачами і поставили їм декілька запитань.


     Інна Жарук               Аліна                   Софія                Мілена                    Яна                      Ксюша
                                     Шевченко          Пеліванова        Саричева         Роздорожная       Муравська

1.    Що ви думаєте про навчання онлайн? Чи є на вашу думку таке навчання ефективним?

Софія: Відверто кажучи, навчатися он-лайн можуть лише дуже організовані і вимогливі до себе люди, оскільки тут тобі немає ніяких дедлайнс, злих вчителів та часових обмежень. Якщо ви дисциплінована і цілеспрямована людина – то, дійсно, навчання он-лайн заощадить вам купу грошей і часу і не буде прив’язувати до певного місця.

Інна : Я уже год преподаю английский по Skype, т.к большинство компаний IT индустрии работают со своими заказчиками по Skype, то и ребята в этих компаниях работают с клиентами по Skype. Что-то закрутила. Вообщем, уроки ничем не отличаются от обычных уроков, есть свои нюансы, но можно приловчится.

Мілена : Думаю что такая форма обучения тоже имеет право на существование. Обучение считаю эффективным, как пример - даже мы проводим в ГФ тренинги онлайн. Эффективность оценивается исходя из поставленных задач и подхода студентов к этому вопросу.

Ксюша : Обучение он-лайн может быть дополнением к обучению в группе (ресурсы с новыми словами и всякими он-лайн упражнениеями + правила, в случае недопонимая на уроке). Само по себе эффективным оно быть не может, так как это чисто практика и отработка всяческих грамматических конструкций, а более прикладного применения нет. Так же при обучении он-лайн нет такой мотивации, как при обучении в группе. Просто когда учишься сам, то не всегда знаешь к чему стремиться, а в группе стремишься быть самым лучшим и поэтому прилагаешь больше усилий, чтобы добиться этого резуьльтата.

Аліна : На мою думку, навчання онлайн корисне для тих, хто не може відвідувати курси чи школу.

Яна : Skype використовую лише для переписки, тому не можу судити про якість такого навчання, але мені здається, що Skype менш ефективний.

2.    Які на вашу думку переваги та недоліки такого методу освоєння іноземної мови?

Софія : Якщо говорити конкретно про вивчення іноземної мови, то я знову буду дуже консервативною. Я особисто таким чином намагалася підтягнути німецьку і трохи повчити іспанську. Мені так дуже нудно. Це один із недоліків: немає живого спілкування, групових обговорень, обміну досвідом і т.д. Але, знову ж, все залежить від того, яка ви людина. З іншого боку, якщо під вивченням он-лайн мається на увазі використання ресурсів і класних сайтів, тоді онлайн навчання – це супер. Можна слухати якісь подкасти, читати автентичні газети, дивитися новини.

Інна : Самое большое достоинство такого варианта обучения то, что никому не надо никуда ехать, экономится огромное количество бумаги, ну и для моих учеников отличная практика для работы, как говорится в полевых условиях. Skype хорошая программа, за год работы, только дважды были сбои в связи, и то в мае, когда их покупали Мелкомягкие)) Я по началу боялась, что не так всё может позитивно проходить как при живом общении, или нет как говорится  энергетики, но это всё не так, есть и позитив, даже как-то веселее и народ себя расслабленно чувствует, соответственно и учится лучше))Вообщем, больше позитивных сторон.

Мілена :  Достоинства - судя по всему расчет в онлайн идет на ван-ту-ван. Вот и главное достоинство, прицельная, так сказать, стрельба. Ну нет экшона, ну не с кем поговорить в парах, ну и что. Зато много можно делать другого. Эти доводы не относятся к способу изучения. Они относятся к субъективным критериям.

Недостатков при толковой подготовке с обеих сторон, и при том, что каждый понимает какая стоит задача, я не вижу. Главная проблема всех и вся - низкая самодисциплина. если принять за необходимое условие высокую дисциплину и четкое выполнение всех поставленных задач, то достигаются высокие результаты.

Повторюсь: Кто то может сказать про живое общение, одногрупников, мотивейшон блаблабла - это на мой взгляд не является недостатком самого метода, а является субъективным критерием при выборе способа обучения

Ксюша : Преимущества: проснулся среди ночи, захотел позаниматься английским -позанимался) при чем не выходя из дома! А еще это совершенно бесплатно. И можно самому выбирать сколько времени на какую тему тратить. Но в отличии от курсов, такие занятия являются не систематичными (хотя все еще зависит от человека). Нету постоянно контроля + нельзя быть уверенным в правильности понимания темы.

Аліна : Найбільшим недоліком тут є те, що людина не може спілкуватися з іншими одногрупниками та під час навчання її можуть відволікати різні речі вдома. Плюси також є - не треба виходити на вулицю у погану погоду та їхати в пробці.

Яна : Переваги - не потрібно витрачати час на дорогу, економія часу та відстань - головний плюс. Недоліки - зв'язок не завжди ідеальний, думаю, що матеріал легше зрозуміти, коли тобі його пояснюють вживу.

3. Чи згодились би ви опанувати іноземну мову через Skype?

Софія : Насамкінець, чи погодилася б я опановувати іноземну мову через скайп. Це хороше питання. Думаю, що так. Якби знайшлася адекватна людина, бажано носій, яка б у скайпі вчила мене німецької і вчасно сварила та хвалила за мою роботу – тоді, як-то, кажуть Why Not?

Мілена : Жизнь заставит - и не так раскорячишься (с). Многие этот метод выбирают, у многих получается. Точно также как, и у многих не получается. Но это, опять же, не относится к свойствам самого метода. Это относится к качествам людей.

Ксюша :Ну, разве что с симпатичным американцем 25-ти лет, кторый бы забрал меня к себе в Нью-Йорк и продолжал бы заниматься улучшением моего произношения уже там) А если серьйозно, то скорее нет, чем да. Если на спикинги я бы согласилась, то на грамматику точно нет. Ведь не будет такого контроля как при живом обучении, сложнее проверить понимание студента.

Аліна : Я б не хотіла так навчатися, особливо англійській, бо це, як на мене, було б важко та не дуже продуктивно.

За допомогою даних посилань, ви можете дізнатись більше про дистанційне навчання :

http://www.galau.com/ua/

 

 

 

http://www.enrucafe.com/ru/coursesenglish/slessons.html

http://www.ninnel.ru/

http://www.easy-language.ru/english-for-beginner.html

 

 

 

Вам также может понравиться:
Vocabulary
ТОП-15 статей 2015 року для цікавого вивчення англійської мови
Як би нам не хотілося, але 2015 рік дуже швидко добігає свого кінця. Був він хорошим чи поганим, кожен вирішить для себе. Ми в Грін Форесті точно знаємо, що цей рік для нашої школи англійської мови, як завжди, був насичений подіями: відкриття нових офісів, переїзди, нові курси, нові додатки, нові ідеї,…
Reviews
Літні пропозиції від шкіл англійської у Києві
Літо - це час, коли для більшості життя уповльнюється, та багато хто використовує цей "мертвий" сезон для перегрупування своїх сил і формування нових цілей! Одною з них може бути покращення рівня англійською мови. Ми, у Грін Форесті, цілком підтримуємо такі починання і готові допомогти вам…
Listening
То який у мене рівень англійської?
There’s always ways of motivating yourself to higher levels. Write about it, dream about it. But after that, turn it into action. Don’t just dream. Dan Gable   Купую якось взуття собі в магазині і чую від продавчині:  -    Так у вас нога нестандартного розміру! …
Интенсивный курс
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Бассейная, 7-В (5 этаж).
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 214-64-03,
(044) 254-62-86.
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Бассейная, 7-В (4 этаж).
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 030-43-53,
(044) 383-95-05.
 М. ЛЕВОБЕРЕЖНАЯ,
ул. Луначарского, 4, оф. 32 (8 этаж), ТОЦ «Комод».
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 166-68-65,
(044) 383-72-62.
Стандартный курс
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Бассейная, 7-В (4 этаж).
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 030-43-53,
(044) 383-95-05.
 М. ДВОРЕЦ СПОРТА,
ул. Рогнединская, 4а
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 9:00 - 18:00
(093) 214-36-35
 М. КОНТРАКТОВАЯ ПЛОЩАДЬ,
ул. Сковороды, 7.
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 10:00 - 15:00
(095) 631-35-53,
(044) 233-10-06.
 М. УНИВЕРСИТЕТ,
ул. Назаровская, 19 (ул. Ветрова, 19)
Пн. -  Пт.: 14:00 - 22:00
Сб.: 9:00 - 17:00
(098) 469-06-30,
(094) 853-37-74
 М. ЛЕВОБЕРЕЖНАЯ,
ул. Луначарского, 4, оф. 32 (8 этаж), ТОЦ «Комод».
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(093) 166-68-65,
(044) 383-72-62.
 М. ПОЗНЯКИ,
ул. Гришка, 6а.
Пн. -  Пт.: 10:00 - 20:30
Сб.: 10:00 - 15:00
(063) 247-04-75,
(044) 247-04-75.